خبرگزاری فارس: مدیر شرکت پولاد فرایند بین‌الملل خرمشهر از ساخت بزرگ‌ترین مخزن شناور کردن سکوهای نفتی کشور توسط متخصصان توانمند داخلی در خرمشهر خبر داد.

خبرگزاری فارس: ساخت بزرگ‌ترین مخزن شناورسازی سکوهای نفتی در خرمشهر

 

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، علی ممجد ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: ایران توانایی تامین بسیاری از نیازهای صنعتی خود را دارد.

وی گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه یکی از برنامه‌های جدی که باید مورد توجه قرار گیرد اتکا به توان متخصصان داخلی است.

مدیر شرکت پولاد فرایند بین‌الملل خرمشهر با اشاره به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی خاطرنشان کرد: تحریم‌ها ما را بر آن داشت تا با اتکا بر توان نیروهای بومی اقدام به ساخت قطعات مورد نیازمان در زمینه تصفیه نفت خام، فروش و صادرات نفت و گاز کنیم.

ممجد با اشاره به ساخت بزرگ‌ترین مخزن شناورسازی سکوهای نفتی در کشور توسط این شرکت و متخصصان ایرانی تصریح کرد: مخزن فروزان با 50 متر طول، سه متر قطر و 25 میلی متر ضخامت سنگین‌ترین سازه صنعتی دریایی خاورمیانه است.

وی اضافه کرد: تا قبل از ساخت این مخزن، برای امکان شناورسازی سکوهای نفتی ناگزیر به استفاده از مخزن‌های وارداتی در کشور بودیم.

ممجد افزود: این مخزن وظیفه شناور کردن سکوهای نفتی بر روی دریا و برقرار کردن تعادل آن تا مرحله نصب را دارد.

مدیر شرکت پولاد فرایند بین‌الملل خرمشهر تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به فعالیت چشمگیر شرکت مهندسی ساخت تاسیسات دریایی در خرمشهر در ساخت انواع سکوهای دریایی، ساخت مخازن برای شناورسازی این سکوها در هنگام نصب در دریا بسیار ضروری است.

وی در پایان گفت:‌ برای ساخت این مخزن بیش از 9هزار نفر ساعت کار انجام شد.




تاریخ: 28 / 1 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

خبرگزاری فارس: سرپرست منطقه آزاد اروند از آخرین مهلت برای نصب جی‌.پی.اس خودروهای پلاک اروند تا هفتم اردیبهشت‌ماه سال جاری در این منطقه خبر داد.

خبرگزاری فارس: آخرین مهلت نصب جی‌.پی.اس خودروهای پلاک اروند تا 7 اردیبهشت‌ماه

 

بهروز حسینی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: در راستای رفاه حال صاحبان و مالکان خودروهای پلاک اروند در مناطق آبادان و خرمشهر این سازمان برنامه نصب جی.پی.اس روی خودروهای منطقه آزاد اروند را در نظر گرفته است.

وی افزود: البته تعدادی از خودروهای پلاک اروند تاکنون به این مرکز مراجعه نکرده و نسبت به نصب جی‌.پی.اس اقدام نکرده‌اند.

سرپرست منطقه آزاد اروند تصریح کرد: تمام مالکان خودروهای پلاک اروند که تاکنون در خصوص تغییر برنامه‌ریزی سیستم دستگاه جی.پی.اس از شعاع 40 کیلومتر تا مرکز استان هیچگونه اقدامی انجام نداده‌اند باید با مراجعه وب‌سایت منطقه آزاد اروند به نشانی www. arvandfreezone.com تا مورخ هفتم اردیبهشت‌ماه با نسبت به تکمیل فرم ثبت‌نام و دریافت نوبت اقدام کنند.

وی ادامه داد: مهلت تعیین شده به‌منظور ثبت‌نام آخرین فرصت خواهد بود و در صورت عدم ‌مراجعه و ثبت‌نام، هیچگونه تسهیلاتی به این نوع خودروها ارائه نخواهد شد، همچنین کلیه عواقب و مسائل ناشی از آن متوجه مالک خودرو خواهد بود.

حسینی‌فر بیان کرد: مهلت تعیین شده به‌منظور ثبت‌نام آخرین فرصت خواهد بود و در صورت عدم‌مراجعه و ثبت‌نام، هیچگونه تسهیلاتی به این نوع خودروها ارائه نخواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین کلیه عواقب و مسائل ناشی از آن متوجه مالک خودرو خواهد بود.

سرپرست منطقه آزاد اروند در خصوص تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد اروند نیز عنوان کرد: این مصوبه برای ساکنان آبادان و خرمشهر تعریف شده و اگر برای کل ساکنان استان خوزستان این مصوبه اجرایی می‌شد، قطعاً با خرید بالای خودروهای وارداتی، تولیدات داخلی خودرو دچار مشکل می‌شد و عملاً دولت با این موضوع مخالفت می‌کرد.

وی گفت: امیدواریم در این راستا شهروندان به‌ویژه مالکان خودروهای پلاک اروند با سازمان مربوطه تعامل لازم را برقرار کنند.

حسینی‌فر در پایان اظهار کرد: همه تلاش و برنامه‌های این سازمان در راستای ارتقای سطح خدمت‌رسانی به شهروندان آبادان و خرمشهری است.




تاریخ: 28 / 1 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

خبرگزاری فارس: شورای راهبردی توسعه خوشه صنعتی پوشاک برای نخستین بار در خوزستان تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان خوزستان، نخستین جلسه شورای راهبردی توسعه خوشه صنعتی پوشاک تشکیل شد.

در نخستین جلسه این شورا مطالعات انجام شده، گزارش عملکرد و تشریح وضعیت موجود خوشه صنعتی پوشاک خوزستان، همچنین تصویب برنامه‌های عملیاتی سال جاری و تامین منابع مالی برای اجرای برنامه‌های توسعه خوشه در سال جاری مطرح شد.

براساس این گزارش، در حال حاضر 64 واحد تولید پوشاک در استان فعالیت می‌کنند که تاکنون برای بیش از 822 نفر اشتغال‌زایی داشته‌اند.

صنعت پوشاک به علت گستردگی وسیع و اشتغال‌زایی فراوانی که دارد، چنانچه بتواند موقعیت خود را در بازارهای صادراتی به دست آورد یکی از موفق‌ترین رشته‌های صنایع نساجی خواهد بود که در امر تولید و صادرات علاوه بر خودگردانی اقتصادی و ارزی، می‌تواند در ارزآوری نقش بسیار مهمی داشته باشد.

دسته محصولات تولیدی این خوشه شامل لباس کار صنعتی، مردانه، زنانه، ورزشی، بچه‌گانه و ... است.




تاریخ: 28 / 1 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

روزنامه ی نورخوزستان: سرمربي تيم فوتبال استقلال اهواز پس از صعود تيمش به ليگ دسته يك كشور گفت: بايد اثبات كنيم كه فوتبال خوزستان هم‌چنان برتر از ساير استان‌هاست. ‏عادل حرداني در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ورزشي ايسنا در خوزستان ‌اظهاركرد: اين موفقيت فقط تلاش ما نبود بلكه بازيكنان تيم با همدلي و تعصب و غيرت خوزستاني در كنار يك مجموعه منسجم و بدون حاشيه، اين افتخار را رقم زدند. ‏وي افزود: اين صعود را به تمام هواداران اين تيم با سابقه تبريك مي‌گويم و اميدوارم سال آينده نيز صعود به ليگ برتر را جشن بگيريم. ‏سرمربي تيم فوتبال استقلال اهواز ادامه‌داد: جايگاه استقلال اين نبود. آن‌هاي كه اين همه سال در اطراف اين تيم پول پارو كردند و رفتند و استقلال را به اين حال و روز درآوردند بايد بدانند كه ديگر اين تيم پشتوانه‌اي دارد كه ديگر تيم‌ها ندارند. ‏وي خاطرنشان‌كرد: جواناني كه مدت‌ها پشت خط بودند، توانستند در اين فصل ارزش‌هاي خود را اثبات و تيم‌شان را به جايگاه واقعي خود نزديك كنند. ‏حرداني اظهاركرد: باشگاه فولاد هزينه‌هاي زيادي را صرف تيم‌هاي خود مي‌كند ولي آن گونه كه بايد نتيجه نمي‌گيرد زيرا يكي از فاكتورهاي موفقيت رفاقت و يكدلي است كه بين بازيكنان ما وجود دارد. ‏وي تصريح‌كرد: بعد از هفت بازي به تيم استقلال آمدم و تمرينات خود را با بازيكنان آغاز كردم و خوشحالم كه تاكنون روند رو به رشدي را داشته‌ايم و در داخل و خارج از خانه نتايج خوبي را كسب كرديم. ‏سرمربي تيم فوتبال استقلال اهواز افزود: فقط دو هفته ديگر به پايان مسابقات باقي مانده و تيم‌هاي مقاومت تهران و ملي‌حفاري اهواز براي كسب مقام دوم تلاش مي‌كنند. ‏وي با بيان اين‌كه اگر در تيم بمانم تنها با بومي‌هاي استان كار مي‌كنم، گفت: خوزستان مهد فوتبال كشور است و زماني تيم‌ملي را خوزستاني‌ها تشكيل مي‌دادند، پس بازهم مي‌توانيم به آن جايگاه برسيم. ‏حرداني ادامه‌داد: چرا اكنون مدارس فوتبال فولاد از بازيكنان استان‌هاي ديگر پر شده است؟ مگر در خوزستان كمبود فوتباليست داريم كه به ساير استان‌ها بها مي‌دهيم؟ وي در ادامه به انرژي مربي‌هاي جوان براي پيشرفت يك تيم اشاره كرد و گفت: عبداله ويسي در سيمان بهبهان نتايج خوبي نگرفت زيرا امكانات خوبي در اختيار نداشت ولي اكنون در يك تيم خوب، نتايج خوبي گرفته است. امثال ويسي در خوزستان زيادند ولي به آن‌ها بها نمي‌دهند. ‏سرمربي تيم فوتبال استقلال اهواز خاطرنشان‌كرد: بايد به بازيكنان و مربيان جوان بها داد تا خود را نشان دهند. نمي‌توانيم فقط به مربيان مسن استان اكتفا كنيم زيرا آن‌ها از نظر فيزيكي و روحي ديگر انرژي لازم براي كار كردن با جوانان را ندارند. ‏




تاریخ: 28 / 1 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

استاندار خوزستان در این نشست كه در فرمانداری شادگان و با حضور شماری از مدیران دستگاههای اجرایی استان خوزستان و مسوولان محلی برگزار شد گفت: با اینكه شهرستان شادگان 3/3 درصد جمعیت استان را داراست ولی تلاش می شود سهم اشتغال جدید این شهرستان در سال جاری به نسبت جمعیت افزایش یابد.



دكتر'سیدجعفر حجازی' با بیان اینكه شهرستان شادگان با توجه به محرومیت های زیاد آن بالاترین نرخ بیكاری را در استان دارد ابراز امیدواری كرد با تصمیم های جدیدی كه در این خصوص گرفته خواهد سهم اشتغال شهرستان شادگان افزایش یابد.

'سیدخلف موسوی' مدیركل تعاون ، كار و رفاه اجتماعی استان خوزستان در ابتداي جلسه با ارایه گزارشی از وضعیت اشتغال سال 1390 در شهرستان شادگان گفت: تعهد اشتغال جدید در شهرستان شادگان بر اساس سند اشتغال استان ، سه هزار و 801 فرصت شغلی بود ولی این رقم به چهار هزار و 564فرصت شغلی رسید كه موید درصدی برنامه اشتغال این شهرستان در سال گذشته است . تحقق 140

وی گفت: در بخش اشتغال خانگی یك هزار و 695شغل در شهرستان شادگان درنظر گرفته شد كه آمارها نشان می دهد تنها به 77نفر تسهیلات اشتغال خانگی پرداخت شده است.

موسوی گفت: سهم اشتغال خانگی شادگان در سال 1390 در سال جاری نیز لحاظ و پایدار خواهد بود و بانكها نیز باید به تعهدات خود در این زمینه عمل كنند.

'سعید فیوضی' فرماندار شادگان ، فقدان ضامن ، درخواست بانكهابرای 10درصد سهم آورده و اجاره نامه را از موانع تحقق نیافتن اشتغال خانگی در شادگان خواند و گفت:بانكها در این زمینه باید پاسخگو باشند .

استاندار خوزستان مقرر كرد نشستی با حضور مدیران بانكها ، مدیركل تعاون ، كار و رفاه اجتماعی خوزستان و فرماندار شادگان برای برطرف كردن مشكلات مربوط به پرداخت تسهیلات اشتغال خانگی برگزار شود و نتیجه نیز به كارگروه اشتغال استان منعكس شود تا تصمیم های مقتضی گرفته شود .

دكتر حجازی در ادامه این نشست از راستی آزمایی مركز آمار ایران برای اشتغال محقق شده سال 1390 در استان خوزستان خبر داد و افزود: در این راستی آزمایی مشخص خواهد شد از محل تسهیلات پرداختی بانكها چه میزان شغل واقعی در استان ایجاد شده است.

وی گفت: چنانچه در این راستی آزمایی مشخص شود افرادی تسهیلات پرداختی اشتغال را در جایی دیگر هزینه كرده اند از دادن تسهیلات جدید توسط بانكها منع خواهند شد و در نهایت این افراد به مراجع قانونی و قضایی معرفی می شوند .

استاندار خوزستان همچنین سازمان جهاد كشاورزی را مكلف كرد امسال تنها در بخش كشاورزی و بخش های زیرمجموعه آن دو هزار شغل جدید در شادگان ایجاد كند تا امكان محقق شدن 40هزار فرصت شغلی در كل استان در سال جاری فراهم شود .

حجازی با انتقاد از پرداخت نكردن تسهیلات مربوط به خرید كامیون توسط بانكها ، قول داد در ملاقات با مدیرعامل بانك صادرات ایران مجوز پرداخت تسهیلات خرید كامیون را فقط برای شهرستان شادگان دریافت كند .

مدیران بانكهای عامل استان در این نشست فقدان مجوز لازم را علت پرداخت نكردن تسهیلات برای خرید كامیون در شادگان عنوان كردند .

استاندار خوزستان در جمع بندی نشست كارگروه اشتغال شادگان ضمن بیان توانمندی های شهرستان شادگان در بخش های كشاورزی ، شیلات ، گردشگری ، پرورش دام و پرواربندی گفت: مصوبات شادگان در بخش اشتغال را رصد می كنیم تا بر اساس طرح زمان بندی طرح های اشتغال زایی اجرایی شود .

 




تاریخ: 28 / 1 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->