مرکز رشد فناوری های دارویی به زودی در استان خوزستان تاسیس می شود

به منظور تولید دارو در استان خوزستان مركز رشد فناوري‌هاي دارويي در اهواز تاسیس می شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دكتر بهزاد شريف‌مخمل‌زاده معاون غذا و داروی این دانشگاه با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر 95 درصد داروي مورد نياز در داخل كشور توليد مي‌شود و تنها پنج درصد داروهاي نوتركيب و داروهاي نسل جديد از كشورهاي ديگر وارد مي‌شوند كه توليد برخي از اين داروها نيز به تازگي در كشور آغاز شده است.

وي افزود: در حال حاضر هيچ شركت داروسازي در استان وجود ندارد و تقاضاي ايجاد يك شركت داروسازي از چند سال پيش ارائه شده است، ولي به دليل اينكه بخش خصوصي تمايلي به مشاركت در اين طرح ندارد، هنوز اين موضوع محقق نشده است.

شريف‌مخمل‌زاده تصريح كرد: دانشگاه علوم پزشكي جندي‌شاپور اهواز اكنون در حال احداث مركز رشد فناوري‌هاي دارويي است و در كنار آن نيز مركز توليد دارو ايجاد مي‌شود؛ به اين ترتيب مي‌توان اميدوار بود كه در آينده نزديك شاهد توليد دارو در استان باشيم.

معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکی اهواز، خاطرنشان كرد: در كشور يك دارونامه رسمي وجود دارد كه مشخص مي‌كند چه داروهايي بايد تجويز شوند؛ بر اساس اين دارونامه، در صورتي كه دارويي در كشور توليد مي‌شود، واردات آن ممنوع خواهد بود. البته در صورتي كه توليد داخلي كافي نباشد، اجازه واردات محدود داده مي‌شود.

وي درباره توليد مواد آرايشي و بهداشتي در استان، تاكيد كرد: در حال حاضر كارخانه توليد مواد شوينده در استان وجود دارد و چنين محصولاتي به هيچ وجه از خارج وارد نمي‌شوند؛ با اين وجود در حوزه مواد آرايشي و بهداشتي نيز به دليل عدم تمايل بخش خصوصي به فعاليت در اين زمينه هنوز شركتي و يا كارخانه‌اي در اين بخش در استان فعال نشده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 3 / 2 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 154
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 161
بازدید ماه : 287
بازدید کل : 24011
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 154
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 161
بازدید ماه : 287
بازدید کل : 24011
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->