قیمت خرید تضمینی گندم با هزینه‌ها همخوانی ندارد

خبرگزاری فارس: نایب رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوش گفت: میزان افزایش قیمت خرید تضمینی گندم با قیمت تمام شده این محصول در شرایط کنونی همخوانی ندارد.

خبرگزاری فارس: قیمت خرید تضمینی گندم با هزینه‌ها همخوانی ندارد

 

غامیر فراغت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش اظهار داشت: در شرایط کنونی قیمت تمام شده گندم در هر کیلوگرم برای کشاورز بیش از 520 تومان است این در حالی است که قیمت تضمینی 395 تومان در هر کیلوگرم تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش‌های دیگر کشاورزی قیمت‌ها افزایش چشم‌گیری داشته‌ است، افزود: در بخش ادوات کشاورزی قیمت‌ها بیش از 28 تا 35 درصد افزایش داشته است اما قیمت خرید تضمینی گندم برای کشاورز نسبت به سال گذشته تنها 9.7 درصد افزایش نشان می‌دهد.

فراغت با اشاره به اینکه کشاورزان با این قیمت دچار خسارت خواهند شد، گفت: بدون در نظر گرفتن زحمات کشاورزان تنها با محاسبه قیمت کود، بذر و ... قیمت تمام شده گندم در هر کیلوگرم 415 تومان است و فروش این گندم با کیلویی 395 تومان به نوعی زیان در هر کیلو 25 تومان نصیب کشاورز می‌شود.

نایب رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوش با اشاره به اینکه باید از بخش کشاورزی حمایت جدی شود، گفت: باید تلاش کرد تا کشاورزان برای کاشت گندم رغبت داشته باشند و با این شرایط سال آینده هیچ کشاورزی حاضر نمی‌شود تا محصولی بکارد که در پایان خسارت پرداخت کند و متحمل زیان شود.

فراغت با تأکید بر اینکه کشاورزی قطب امرار معاش مردم خوزستان است، افزود: باید از بخش کشاورزی و معیشت مردم در این بخش حمایت بیشتری شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 3 / 2 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 398
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 405
بازدید ماه : 531
بازدید کل : 24255
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 398
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 405
بازدید ماه : 531
بازدید کل : 24255
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->