ایجاد واحد نشر کتاب در خوزستان ضروری است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بر ایجاد هیئت صدور مجوز نشر کتاب در استان تأکید کرد و گفت: باید خوزستان واحد نشر کتاب داشته باشد تا کتاب‌ها برای گرفتن مجوز نشر الزاماً به تهران نروند.

خبرگزاری فارس: ایجاد واحد نشر کتاب در خوزستان ضروری است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله سید علی شفیعی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در محل تالار مهتاب اظهار کرد: ارزش خوزستان خیلی بیشتر از آن چیزی است که مرکزنشینان فکر می‌کنند.

وی افزود: مسئله تمدن و ولایت این استان از جمله سوابقی هستند که باید احساس شوند چرا که وجود دارند و این امر منوط به آن است که عناصر فرهنگی خوزستان به مرکز فشار بیاورند.

شفیعی ادامه داد: یکی از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و این اداره کل در خوزستان ایجاد هیئت طبع کتاب است که متأسفانه این واحد در وزارت ارشاد بسیار ضعیف عمل می‌کند.

وی تصریح کرد: در حالی که در بسیاری از استان‌ها ناشران برای گرفتن مجوز نشر کتاب نیازی به رفتن به مرکز ندارند، در خوزستان اینگونه نیست و این موضوع به مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بارها گوشزد شده اما هنوز نتیجه‌ای نداشته است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: باید در چارچوب صلاحیت‌های اداره ارشاد، هیئت صدور مجوز نشر در استان ایجاد شود تا دیگر برای گرفتن مجوز نیازی به رفتن به مرکز و طی کردن مراحل سخت نباشد.

معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: نیروهای فوق‌العاده خوبی در کتابخانه‌ها جذب شده و نظارت دقیقی بر جذب نیروی انسانی انجام می‌شود.

سید جواد سادات فاطمی افزود: این نهاد در حال رشد و توسعه است و از پویایی و تحرک لازم برخوردار است.

وی با اشاره به مشکلات قبلی کتابخانه‌ها، روند رو به رشد کتابخانه‌ها را مثبت ارزیابی کرد و بیان کرد: در حال حاضر نهاد کتابخانه‌ها به عنوان یک نهاد فرهنگی قدرتمند از جایگاه مستقلی در کشور برخوردار است.

معاون امور استان‌ها، مجلس و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه بهره گیری از فناوری اطلاعات در سطح کتابخانه‌های عمومی در کل کشور اتفاق افتاده است، تصریح کرد: مسائل رفاهی، وضعیت استفاده از سیستم‌های رایانه‌ای و امکانات نرم افزار و منابع در نهاد کتابخانه‌های عمومی دچار تحول شده است.

سادات فاطمی، خوزستان را از جمله استان‌های بر‌تر و الگو در کیفیت کتابخانه‌های عمومی عنوان کرد و گفت: وضعیت کتابخانه‌ها از نظر کمی و کیفی در خوزستان وضعیت مطلوبی است و استان‌های محدودی توانسته‌اند همچون خوزستان خدمات مطلوب در زمینه کتابخوانی ارائه کنند.

در این مراسم از رحیم فضیلت‌پور مدیر سابق و نیز مسلم میرزاپور سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان قدردانی و لفته منصوری به عنوان مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان معرفی شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 3 / 2 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 558
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 565
بازدید ماه : 691
بازدید کل : 24415
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 558
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 565
بازدید ماه : 691
بازدید کل : 24415
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->