ورود 200 میلیون مترمکعب آلودگی به کارون

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی از ورود 200 میلیون مترمکعب آلودگی به رودخانه کارون خبر داد و گفت: هیچ اقدامی برای کاهش آلودگی به کارون انجام نشده است.

خبرگزاری فارس: ورود 200 میلیون مترمکعب آلودگی به کارون

 

سیدشریف حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: در شرایط کنونی 200 میلیون متر مکعب آلودگی وارد رودخانه‌های خوزستان می‌شود که این آمار بسیار از حد متوسط کشوری بیشتر است.

وی افزود: رودخانه کارون در استان خوزستان بیش از 890 کیلومتر مربع طول دارد و آلودگی این رودخانه باعث زیان‌های زیادی به محیط زیست در استان خوزستان می‌شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بخش اعظم آلودگی‌های رودخانه کارون در شرایط کنونی پس‌آبهای کشاورزی است که این بخش از آلودگی در رودخانه کارون به 48 درصد می‌رسد.

وی تاکید کرد:20 درصد دیگر از آلودگی‌های کارون در خوزستان پساب صنعتی و بقیه نیز که رقمی بیش از 32 درصد است به فاضلاب انسانی و شهری اختصاص دارد.

حسینی افزود: در مقطع شهرستان اهواز این آلودگی‌ها به صورت چشم‌گیری افزایش می‌یابد به نوعی که فاضلاب شهری27 درصد، صنعتی 23 درصد و 48 درصد نیز پساب و زهاب کشاورزی است.

وی با اشاره به اهمیت احداث طرح‌های جامع فاضلاب در شهرهای خوزستان گفت: حداقل باید در شهرهای حاشیه رودخانه طرح جامع فاضلاب احداث شود تا فاضلاب پس از تصفیه شدن به رودخانه وارد شود و باعث آلودگی کمتری شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مدیران ارشاد در استان خوزستان تنها زمانی که مدیران ارشد کشوری برای بازدید از خوزستان می‌آیند رهاسازی رودخانه را افزایش داده و مردم شاهد رودخانه‌ای نسبتا پاک هستند و در دیگر اوقات سال شرایط همان کارون آلوده را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به فاضلاب‌های دیگری که به کارون وارد می‌شود، تاکید کرد: ورود فاضلاب‌های صنعتی و بیمارستانی به کارون وضعیت این رودخانه را بسیار وخیم‌تر کرده است و به این دلیل باید برای این بخش فاضلاب‌ها به کارون برنامه‌ریزی شود.

حسینی گفت: نبود امکانات تصفیه فاضلاب در شهرهای حاشیه رودخانه در خوزستان باعث می‌شود تا فاضلاب شهرها به رودخانه بریزد و وضعیت کارون بسیار متعفن باشد.

وی برای کاهش زهاب‌های کشاورزی خاطر نشان کرد: در صورتی که سیستم آبیاری کشاورزی در خوزستان به قطره‌ای و یا بارانی تحت فشار تغییر کند میزان زهاب‌های کشاورزی تا 90 درصد کاهش خواهد یافت و تلاش درباره تغییر روش‌های غلط در کشاورزی باید در دستور کار باشد.

سید شریف حسینی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دور نخست با کسب رای 210 هزار نفری از حوزه شهرستان‌های اهواز و باوی برای دومین بار متوالی وارد مجلس شورای اسلامی شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 6 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 62
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 69
بازدید ماه : 195
بازدید کل : 23919
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 62
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 69
بازدید ماه : 195
بازدید کل : 23919
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->