خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از اجرای طرح شبنم خبر داد و گفت: بازرسی‌های جدی برای مقابله با پدیده واردات کالاهای قاچاق در همه اصناف مشمول اجرای این طرح آغاز شد.

خبرگزاری فارس: اجرای طرح شبنم توسط اصناف در خوزستان آغاز شد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، امیرحسین نظری ظهر امروز در همایش اجرای پروژه شبکه بازرسی و نظارت مردمی(شبنم) در محل سالن جلسات شرکت توسعه نیشکر، اظهار کرد: از بیست و یکم اردیبهشت ماه بازرسان مرتبط با این شبکه به طور جدی با واحدهای صنفی متخلف برخورد را آغاز کرده‌اند.

وی از گروه‌های کالایی شامل تجهیزات پزشکی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، موبایل، رایانه و ملحقات آن و همچنین انواع اسباب بازی به عنوان کالاهای مشمول طرح شبنم یاد کرد که کالاهای وارداتی این گروه‌ها باید بارکد دو بعدی شبنم را داشته باشند تا کالای قاچاق تلقی نشود.

نظری عنوان کرد: با اجرای طرح شبنم، ضریب نفوذ بازرسی و کنترل کالاهای غیرمجاز و قاچاق افزایش می‌یابد. شبکه بازرسی نظارت مردمی همچنین امکان سیاست‌گذاری و کنترل دولت در بخش کالا و خدمات را تقویت می‌‌کند.

این مسئول با اشاره به گستردگی شبکه توزیع و امکان نظارت فردی در بازرسی کالاها، اضافه کرد: با معرفی کد رهگیری دوبعدی برای هر کالا تنها یک بارکد تعریف می‌‌شود و شرایط مهیا می‌شود تا مسیر ورود کالا به بازار به ‌راحتی رصد شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان، مرحله نخست طرح شبنم را اطلاع رسانی اجرای طرح عنوان کرد و گفت: هم اکنون این مرحله به اتمام رسیده و این طرح وارد فاز عملیاتی خود شده است.

وی ادامه داد: طرح شبکه بازرسی نظارت مردمی به دنبال ایجاد سامانه‌‌ای است که در آن همه مردم می‌توانند، تنها با داشتن یک گوشی تلفن همراه دارای دوربین و با استفاده از نرم ‌افزار، علاوه بر اطمینان از اصالت کالای خریداری شده و یاری دولت در شناسایی عوامل توزیع کالای قاچاق و جعلی، از مشوق‌های اعتباری نیز برخوردار شوند.

نظری عنوان کرد: کاهش احتمال خرید کالای تقلبی، اطمینان نسبت به برخورداری کالا از کیفیت اعلام شده، امکان راستی آزمایی اصلی بودن کالا در هنگام خرید و دریافت اطلاعات مربوطه به تولید این کالا برای کمک به تصمیم خرید از مزایای این طرح برای مردم است.

این مسئول با تاکید بر اینکه این طرح مزایایی نیز برای دولت دارد، اذعان داشت: حمایت از تولید داخلی و واردکنندگان قانونی کالا، جلوگیری از تولید و توزیع کالای قاچاق، ایجاد امکان نظارت بیشتر و مدیریت کامل تر بر عرضه و تقاضای کالاها، از مزایای این طرح برای دولت هستند.

طرح‌ شبکه بازرسی و نظارت مردمی موسوم به شبنم در استان‌های خوزستان، چهار محال و بختیاری، ایلام، کردستان و کرمانشاه اجرا می‌شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 24 / 2 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 411
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 418
بازدید ماه : 544
بازدید کل : 24268
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 411
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 418
بازدید ماه : 544
بازدید کل : 24268
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->