نبود شفافیت در عرصه فعالیت‌های اقتصادی

خبرگزاری فارس: معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان نبود شفافیت در عرصه فعالیت‌های اقتصادی را مطرح کرد و گفت: عدم شفافیت در فعالیت‌های اقتصادی موجب می‌شود روزنه‌هایی در این زمینه به وجود آید.

خبرگزاری فارس: نبود شفافیت در عرصه فعالیت‌های اقتصادی

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علیرضا شیخ‌رباط ظهر امروز در همایش اجرای پروژه شبکه بازرسی و نظارت مردمی (شبنم) در محل سالن اجتماعات نیشکر، اظهار داشت: شفاف نبودن فعالیت‌های اقتصادی موجب می‌شود اخلالگران و روزنه‌هایی در این بخش به وجود آید. این شفافیت بخش‌های مالی، چرخه تولید، توزیع و سایر بخش‌ها را شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سالانه 20 میلیارد دلار از محل قاچاق کالا به اقتصاد کشور صدمه وارد می‌شود.

شیخ‌رباط ادامه داد: صحنه تهدیدات استکبار و آمریکا کاملا تغییر کرده است. با وجود گذشت بیش از 33 سال از پیروزی انقلاب، صحنه تهدیدات استکبار دائما دستخوش تغییرات بوده است.

این مسئول تصریح کرد: امروز رویکرد تهدیدات در حوزه اقتصاد متمرکز شده و عناصر فعال در عرصه اقتصادی رزمنده‌های امروز به شمار می‌روند.

وی با تاکید بر اینکه نگاه راهبردی باید بر حوزه اقتصاد حاکم شود، اضافه کرد: مقام معظم رهبری با نگاه راهبردی در این بخش، هر ساله نامی را بر می‌گزیند و مردم را به آن سو می‌خواند.

معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان طرح شبنم را اقدامی اساسی در شفاف‌سازی عنوان کرد و گفت: این طرح از طریق در دسترس قرار دادن اطلاعات کالا‌ها از تولید تا مصرف، شفافیت را برای مردم و مصرف کنندگان ایجاد می‌کند.

در ادامه همایش، رئیس سازمان صنایع و معادن استان کردستان اضافه کرد: بیشتر استان‌های مرزی با قاچاق کالا درگیر هستند. حدود 58 مبادی ورودی رسمی در کشور وجود دارد که در کنار این ورودی‌ها مبادی غیر رسمی و موقتی نیز هست که کالاهای قاچاقی از آنجا وارد می‌شوند.

سیروس شاغیبی با اشاره به اینکه به ازای 10 هزار دلار کالای قاچاق به کشور یک شغل از بین می‌رود، افزود: یکی از راه‌های جلوگیری از قاچاق کالا فرهنگسازی برای عدم مصرف مردم از کالاهای قاچاقی و ایجاد اشتغال پایدار است.

وی با تاکید بر آشنایی مردم با طرح شبنم گفت: این طرح بر اساس چند محور اطلاع رسانی و آموزش بنا نهاده شده و صرفا در استان‌های مرزی اجرا نمی‌شود بلکه در استان‌های بزرگی همچون تهران، خراسان و فارس نیز عملیاتی می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: با اجرای درست طرح شبنم می‌توان با ورود کالاهای قاچاق ازاین مبادی غیررسمی مقابله کرد.

طرح شبنم از ابتدای اردیبهشت ماه در خوزستان آغاز شده که به صورت رسمی از 21 اردیبهشت ماه کار خود را آغاز کرده است.

 

این طرح همزمان با استان‌های چهار محال و بختیاری، ایلام، کردستان و کرمانشاه در خوزستان نیز اجرا می‌شود. در فاز نخست گروه‌های کالایی شامل تجهیزات پزشکی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، موبایل، رایانه و ملحقات آن و همچنین انواع اسباب بازی به عنوان کالاهای مشمول طرح شبنم هستند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 24 / 2 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 184
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 191
بازدید ماه : 317
بازدید کل : 24041
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 184
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 191
بازدید ماه : 317
بازدید کل : 24041
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->