خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان گفت: در طرح توسعه کشاورزی وثیقه‌های بانکی بسیار راحت‌تر است و کشاورز می‌تواند با تامین 10 درصد آورده، طرح خود را اجرا کند.

خبرگزاری فارس: طرح توسعه کشاورزی وثیقه‌های بانکی را راحت‌تر کرده است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدجعفر حجازی عصر امروز در نشست هم‌اندیشی طرح‌های توسعه کشاورزی استان خوزستان در محل سالن شهیدهاشمی اظهارکرد: در طرح توسعه کشاورزی وثیقه‌های بانکی بسیار راحت‌تر است و کشاورز می‌تواند با تامین 10 درصد آورده، طرح خود را اجرا کند.

وی افزود: فرمانداران باید طرح‌های خود را به ستاد استانی ارسال کرده تا این طرح‌ها پس از بررسی و ارزیابی، به تصویب رسیده و برای اجرا، مجدد به فرمانداری‌ها ابلاغ شود.

وی افزود: طرح‌های تکمیلی و نیمه‌تمام در اولویت اجرای طرح توسعه کشاورزی قرار دارند لذا از فرمانداران انتظار داریم که ویژگی‌های طرح توسعه را به گوش مردم برسانند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی بعضا کم‌توجهی خاصی مشاهده می‌شود، افزود: ستادهای شهرستانی در این طرح اختیار کامل دارند. بنابراین هر آن چه در این ستاد مصوب شود، لازم‌الاجرا است. اگر فرمانداران و اعضای ستاد شهرستان‌ها اقدامات را به خوبی کارشناسی کنند، از نظر ما هیچ مشکلی برای اجرا وجود ندارد.

حجازی با بیان این‌که ستاد توسعه کشاورزی، تمام ابعاد و زنجیره کشاورزی کشور را مدنظر قرار می‌دهد، بیان‌کرد: از دیگر ویژگی‌های این طرح اهدای وام قرض‌الحسنه با بازپرداخت بلندمدت است. این نوع بازپرداخت در روند کار کشاورزان بسیار موثر است.

وی عنوان‌کرد: در صورتی که ستادهای شهرستانی کارشان را بهتر انجام دهند اقدامات لازم دیگر در طرح، آسان‌تر و روان‌تر انجام می‌شود.

استاندار خوزستان با اشاره به این‌که لازم است 70 درصد از میزان تولید گندم ذخیره شود اما اکنون کمتر از 50 درصد آن ذخیره می‌شود، گفت: در مرحله اول اجرای طرح قرار است 40 هزار شغل در استان ایجاد شود که باید 20 هزار شغل از 40 هزار شغل تا پایان امسال محقق شود.

وی گفت: فرمانداران باید گزارشات ماهانه خود را در دو مرحله و آن هم در روزهای دهم و بیست‌وپنجم هر ماه در اختیار ما قرار دهند تا این گزارشات به ستاد کشوری ارسال شود.

حجازی ادامه داد: به اجرا گذاشتن طرح‌ها، مطرح کردن مشکلات و موانع و همچنین نظارت بر اجرای کار، از وظایف اصلی فرمانداران در جلسات شهرستانی است.

وی افزود: طرح توسعه کشاورزی، کار ماندگاری است و تولید کشور را بیشتر و وابستگی ما را به استکبار کم‌تر می‌کند.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه باید تا پایان خردادماه امسال، تعداد 10 هزار پرونده متقاضی طرح کشاورزی مهر به 20 هزار پرونده افزایش یابد، گفت: تاکنون بیش از 10 هزار نفر در تعاونی‌های کشاورزی ثبت‌نام شده‌اند که این تعداد نسبت به ظرفیت استان بسیار کم است؛ بنابراین مسئولان باید استعدادها و نیروی انسانی شهرستان‌ها را در اولویت ثبت‌نام در این طرح قرار دهند و طرح‌ها را هر چه زودتر به مرحله اجرا برسانند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به کیفیت، کارایی و ماندگاری طرح‌های کشاورزی افزود: باید دقت و نظارت کافی بر طرح‌ها داشت تا کار با کیفیت کامل انجام شود.

استاندار خوزستان گفت: با اجرای این طرح می‌توان اشتغال ایجاد کرد بنابراین از فرمانداران انتظار داریم این طرح را جدی بگیرند. اگر این طرح را به خوبی اجرا کنیم در واقع مشکل اشتغال را حل کرده‌ایم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 20 / 2 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 424
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 431
بازدید ماه : 557
بازدید کل : 24281
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 424
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 431
بازدید ماه : 557
بازدید کل : 24281
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->