واگذاری کارخانه‌های بحرانی خوزستان به سرمایه‌گذار جدید

خبرگزاری فارس: دبیر کمیسیون کارگری خوزستان، واگذاری کارخانه‌های بحرانی را به سرمایه‌گذار جدید از اولویت‌های این کمیسیون برای حل مشکل کارگران در سال جاری عنوان کرد.

خبرگزاری فارس: واگذاری کارخانه‌های بحرانی خوزستان به سرمایه‌گذار جدید

 

حمید قناعتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز یازدهم اردیبهشت، روز جهانی کارگر را یادآور شد و گفت: برای حل مشکل کارگران در سال جاری، کمیسیون کارگری استان به دنبال واگذار کردن کارخانه‌ها و شرکت‌های مشکل دار به سرمایه‌گذاران جدید است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و شعار امسال اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی است، اقدامات کمیسیون کارگری نیز مبتنی بر این شعار است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری در مورد مشکلات متعدد کارگران در سال گذشته توضیح داد: کمیسیون کارگری خوزستان در سال گذشته نشست‌های متعدد و طولانی برای حل مشکلات کارگران برگزار کرده است.

وی افزود: احصا و شناسایی شرکت‌ها و کارخانجات مشکل‌دار و تهیه شناسنامه برای این واحدها در سال گذشته انجام شده تا مشکلات نقدینگی کارگری و تولیدی آنها شناسایی و مطالعه شود.

قناعتی تصریح کرد: با این وجود بخشی از مشکلات این کارخانه‌ها برطرف شده و بخشی نیز لاینحل باقی مانده است که نیاز به مصوبه قانونی یا دستورات اجرایی دارد و در حال مکاتبه و پیگیری هستیم.

به گفته وی، با مذاکره کمیسیون کارگری با سازمان تامین اجتماعی، تعدادی از کارگران بازنشسته شدند.

این مقام مسئول همچنین با بیان تعدادی از شرکت‌ها بعد از واگذاری به بخش خصوصی، به دلیل عمل نکردن به تعهدات و عدم مدیریت صحیح دچار مشکل شده‌اند، افزود: لوله‌سازی خوزستان،‌ تصفیه شکر اهواز و قند دزفول از جمله این شرکت‌ها هستند که واگذاری آنها به سرمایه گذار جدید به منظور اصلاح نظام کارگری و تولیدی این واحدها در حال پیگیری است.

وی اظهار کرد: برای حل مشکل لوله‌سازی خوزستان مذاکراتی شده تا این کارخانه به شرکت فولاد خوزستان که چرخه تولیدی نزدیکی دارند واگذار شود.

وی در ادامه در مورد مشکل کارگران شهرداری‌های استان و تاخیر همیشگی در پرداخت مطالبات آنها توضیح داد: شهرداری‌ها در سال‌های اخیر به دلیل فشارهای بیرونی نیروی مازاد استخدام کرده‌اند و تورم نیروی انسانی این نهادها را با مشکل مواجه کرده است،‌ به طوری که قدرت اداره خود و توان پرداخت حقوق کارگران خود را در زمان مقرر ندارند.

بیش از 700 هزار نفر مشمول بیمه کارگری و بیش از 6 هزار و 200 کارگاه در خوزستان وجود دارد، اما مشکلات بسیار گریبانگیر جامعه کارگران این استان است به طوری که هر چند مدت یک بار تعدادی از کارگران برای دستیابی به حقوق خود دست به تجمع می‌زنند. در سال گذشته کارگران شرکت های لوله سازی خوزستان، کشت و صنعت شوشتر، قطارشهری اهواز، قند دزفول، سد گتوند، تصفیه قند اهواز و بسیاری از شهرداری‌های استان برای جلب حمایت مسئولان تجمع‌های اعتراض آمیز برگزار کردند.

آقایار حسینی دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان اعلام کرد: بر اساس آماری که از صنوف مختلف گرفته شده در سال گذشته بیش از 10 هزار کارگر در خوزستان از کار بیکار شده‌اند،‌ البته آمار واقعی بسیار بیش از این تعداد است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 11 / 2 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 538
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 545
بازدید ماه : 671
بازدید کل : 24395
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 538
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 545
بازدید ماه : 671
بازدید کل : 24395
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->