با پايان كار نمايشگاه سلامت در اهواز

 

مسئول واحد سلامت دهان و دندان مركز بهداشت خوزستان گفت: پوسيدگي، شايع‌ترين مشكل دهان و دندان ميان بازديدكنندگان از نمايشگاه سلامت بود و افراد آموزش‌هايي را در اين زمينه دريافت كردند.
 
دكتر ندا رسايي در گفت وگو با خبرنگار اجتماعي ايسناي خوزستان اظهار كرد: در نمايشگاه سلامت اهواز كه از 28 فروردين‌ماه تا چهارم اسفندماه در محل موزه هنرهاي معاصر اهواز برپا بود بيش از 500 دانش‌آموز از مدارس مختلف شهر تحت فلورايدتراپي قرار گرفتند. فلورايد ماده‌اي است كه ساختار دندان را در برابر پوسيدگي مقاوم‌تر مي‌كند و استفاده از اين ماده به صورت تركيبي جذب آن را افزايش مي‌دهد.
وي افزود: روش فلورايدتراپي نسبت به ديگر روش‌ها جذب بيشتري را در سطح دندان به دنبال دارد و به همين دليل در غرفه سلامت دهان و دندان در نمايشگاه سلامت از اين روش براي افزايش مقاومت دندان دانش‌آموزان استفاده شد. فلورايدتراپي مخصوصا در سن پايين بسيار تاثيرگذار است و با توجه به نوع فلورايد، سه مرتبه فلورايدتراپي در سال توصيه مي‌شود.
رسايي تصريح كرد: در سال جديد 10 دستگاه يونيت دندانپزشكي خريداري شده و براي فلورايدتراپي از اين يونيت‌ها استفاده مي‌شود. تاكنون براي فلورايدتراپي در مدارس با مشكلاتي مواجه بوديم كه با خريد اين يونيت‌ها اين مشكلات نيز حل شده است. البته با توجه به اينكه امتحانات مدارس آغاز شده است، فلورايدتراپي به صورت گسترده از سال تحصيلي آينده در مدارس آغاز مي‌شود.
مسئول واحد سلامت دهان و دندان مركز بهداشت خوزستان خاطرنشان كرد: يك‌هزار و 200 نفر از اقشار مختلف مردم نيز كه از نمايشگاه سلامت بازديد كردند تحت معاينه دندانپزشكي قرار گرفتند و بر اساس نتايج اين معاينات مشخص شد كه پوسيدگي دندان، شايع‌ترين مشكل در ميان بازديدكنندگان است. همچنين برخي افراد نيز به عصب‌كشي نياز داشتند و بيماري‌هاي لثه نيز سومين مشكل شايع در بازديدكنندگان از نمايشگاه سلامت بود.
وي تاكيد كرد: بسياري از افراد به مقوله سلامت و بهداشت دهان و دندان بي‌توجه هستند و به همين دليل ميزان پوسيدگي دندان در افراد بسيار زياد است.


نظرات شما عزیزان:

رامان
ساعت10:10---7 ارديبهشت 1391
آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای اولین بار در ایران توسط عضو انجمن مترجمین و مدرسین زبان انگلیسی در هر کجای ایران که هستید
ترجمه کلیه مقالات علمی کتب و فیلم های آموزشی و تایپ آنها بدون نیاز به ویرایش
آماده همکاری با موسسات و دانشجویان در اسرع وقت
EnglishAmozesh.LoxBlog.com


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 7 / 2 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 162
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 169
بازدید ماه : 295
بازدید کل : 24019
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 162
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 169
بازدید ماه : 295
بازدید کل : 24019
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->