دو میلیون هکتار به وضع موجود کشت آبی استان اضافه شود

خبرگزاری مهر: استاندار خوزستان بر ضرورت توسعه سطوح کشاورزی استان در کشت آبی تاکید کرد و گفت: باید با فعالیتها و اقدامات جدید و در قالب طرح توسعه کشاورزی دو میلیون هکتار به 18 میلیون هکتار وضع موجود کشت آبی استان اضافه شود.
به گزارش خبرنگار مهر، سید جعفر حجازی ظهر سه شنبه در نشست کارگروه توسعه توسعه کشاورزی شهرستان اهواز اظهار کرد: باید برنامه ریزی جدی در این راستا صورت گیرد و با مشخص کردن استعداد شهرستانها هم ظرفیت جدید ایجاد شود و ظرفیتها گذشته نیز افزایش داده شود.
وی با تاکید بر اینکه نباید طرح توسعه کشت آبی منجر به حذف فعالیتهای کشاورزی در بخش باغات و زراعت شود، افزود: در هر شاخصی از بخش کشاورزی که تولید کم است باید با کمک به کشاورزان این شاخص افزایش یابد.

حجازی با بیان اینکه در برخی از شاخصهای کشاورزی استان از متوسط کشوری پائین تر هستیم، عنوان کرد: با برنامه ریزی جدی این شاخصها هم در بحث کشوری و هم استانی باید افزایش یابد و ظرفیتهای خالی پر شود.

وی به ارائه تسهیلات ارزان قیمت در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: به منظور توسعه اشتغال و رشد بخش کشاورزی تمام مراحل بوروکراسی و سخت گیری های گذشته لغو شده و هم اکنون متقاضیان می توانند تنها با مراجعه به ستاد نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند که این تسهیلات نیز ارزان قیمت و با بازپرداخت هفت تا 10 ساله است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه سود تسهیلات نیز کمتر شده است، تصریح کرد: با توجه به شرایط جدید فارغ التحصیلان بیکار می توانند به راحتی نسبت به ایجاد اشتغال اقدام کنند.

حجازی بر ضرورت شناسایی متقاضیان بیکار و فارغ التحصیلان رشته های مرتبط تاکید کرد و گفت: افراد بیکار و مشتاق کار در حرفه کشاورزی می توانند با مراجعه به سایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به ثبت نام و اعلام نیاز به کار اقدام کنند.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت توسعه صنایع تبدیلی در استان اظهار کرد: تمام نیازهای مرتبط با این صنایع باید شناسایی و در راستای ایجاد اشتغال توسط دستگاه هایی اجرایی مرتبط اقدام اساسی صورت گیرد.
استاندار خوزستان، طرح توسعه کشاورزی را فرصتی برای استان عنوان کرد و گفت: زیرساختهای خوزستان در بخش توسعه کشاورزی بهتر از سایر استانها است.

حجازی یاد آور شد: اعتبارات پیش ‌بینی شده برای طرح توسعه بخش کشاورزی در کل کشور شش هزار و 600 میلیارد تومان است که خوزستان به عنوان استان اول کشور 473 میلیارد تومان اعتبار را به خود اختصاص داده و استانهای دیگر کشور همچون خراسان رضوی و فارس از نظر سهم اعتباری این طرح با فاصله زیادی قرار دارند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 6 / 2 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 148
بازدید کل : 23872
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 148
بازدید کل : 23872
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->