اجرای 1000 هکتار از کمربند سبز اهواز

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهردار اهواز گفت: در صورت رفع معارضان، یک هزار هکتار از کمربند سبز اهواز امسال اجرایی می‌شود.

خبرگزاری فارس: اجرای 1000 هکتار از کمربند سبز اهواز

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علیرضا عالی‌پور ظهر امروز در نشست خبری مشترک با رئیس سازمان پسماند شهرداری اهواز به مناسبت هفته «زمین پاک» گفت: یکی از پروژه‌هایی که برای حفاظت از محیط زیست و آب و خاک به صورت جدی در حال اجراست، کمربند سبز اهواز است.

وی افزود: کمربند سبز اهواز از سال 83 با وسعت 73 هزار هکتار همزمان با جاده کمربندی اهواز طراحی شد و هدف آن حفظ پاکی هوا، جلوگیری از آلودگی محیط زیست، تبدیل زمین‌های خالی به پارک‌های جنگلی قابل بهره‌برداری و

محدود کردن محدوده خدماتی شهرداری اهواز به ویژه ممانعت از توسعه بی‌رویه شهر بود.

عالی‌پور با بیان اینکه این پروژه در سال 90 آغاز شد، افزود: یکی از مشکلات اجرای این طرح وجود معارضان است که در پیشرفت آن وقفه ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: در صورت رفع معارض، امسال یک هزار هکتار از کمربند سبز اهواز اجرایی می‌شود، در غیر این‌صورت 300 هکتار از این طرح انجام خواهد شد.

به گفته وی، در مرحله نخست اجرای 100 هکتار در دستور کار قرار دارد که 50 هکتار از آن کشت شده و در حال آبیاری است. 250 هکتار نیز در حال آماده‌سازی است.

*جشن پایان دفن غیربهداشتی زباله

رئیس هیئت مدیره سازمان پسماند اهواز همچنین با اشاره به اقدامات شهرداری اهواز در زمینه حفاظت از محیط زیست گفت: در دو سال اخیر «زمین پاک» و «هوای پاک» در برنامه‌های شهرداری اهواز مورد توجه قرار گرفته است. بر

این اساس تسریع در راه‌‌اندازی محل جدید دفن پسماند اهواز، کارخانه کمپوست، کمربند سبز، پاکسازی سواحل و اجرای قانون مدیریت پسماند در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه روزانه یک هزار و 250 تن زباله در اهواز تولید می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر زباله‌های اهواز به صورت بهداشتی دفن نمی‌شود بلکه در برومی به صورت سنتی دفن می‌شوند.

عالی‌پور ادامه داد: به دلیل بالابودن آب‌های زیرزمینی در اهواز، برای نخستین بار در کشور روش جدیدی در این شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: جشن پایان دفع غیربهداشتی پسماندها با افتتاح سایت جدید زباله اهواز در خرداد ماه امسال همزمان با هفته محیط زیست برگزار می‌شود.

معاون شهردار اهواز افزود: کارخانه کمپوست نیز در همین محل در خرداد ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به آغاز طرح تفکیک زباله از مبدا در اهواز گفت: این طرح در حال حاضر در مناطق یک، 2 و 3 اهواز در حال برگزاری است که 45 درصد خانوارها را زیر پوشش قرار می‌دهد.

عالی‌پور در ادامه گفت: هم اکنون پسماندهای خانگی در بسیاری از کشورهای دنیا یک یا دو روز در هفته جمع آوری می‌شود، این در حالیست که در اهواز دو بار در شبانه روز زباله‌ها جمع‌آوری می‌شود که هزینه گزافی را به شهر

تحمیل می‌کند.

وی با بیان اینکه 48 میلیارد تومان در سال برای جمع‌آوری زباله و رفت و روب هزینه می‌شود، بر فرهنگ سازی و جلب مشارکت مردم در این زمینه تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه 93 درصد از درآمدهای شهری از شهروندان تامین

می‌شود، با صرفه‌جویی در این هزینه‌ها می‌توان به اجرای پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای شهر کمک کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 6 / 2 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 50
بازدید دیروز : 563
بازدید هفته : 620
بازدید ماه : 746
بازدید کل : 24470
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 50
بازدید دیروز : 563
بازدید هفته : 620
بازدید ماه : 746
بازدید کل : 24470
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->