شوری آب شهرهای حوزه کارون افزایش یافته است

خبرگزاری فارس: میزان شوری آب شرب شهرهای حوزه کارون در استان خوزستان نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

خبرگزاری فارس: شوری آب شهرهای حوزه کارون افزایش یافته است

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: شوری آب در شهر شوشتر (بالادست رودخانه کارون) در سال گذشته بین 800 تا 900 میکروموس بوده، اما امسال به یک هزار و 500 میکروموس افزایش یافته، البته میزان افزایش و تغییرات شوری در مسیر رودخانه نیز متفاوت است.

محسن پویا افزود: 70 درصد شهرهای استان آب شرب خود را از رودخانه کارون تأمین می‌کنند و 80 درصد جمعیت شهری نیز از این رودخانه آب خود را تأمین می‌کنند که کاهش کیفیت آب این رودخانه بسیار حائز اهمیت است.

وی همچنین در مورد تأثیر بحران رودخانه کرخه در تأمین آب شرب طرح غدیر در شهرهای آبادان و خرمشهر اظهار کرد: برای جبران کم آبی این رودخانه، 40 مترمکعب آب بر ثانیه از رودخانه دز به آن تزریق می‌شود، اما آنچه در حال حاضر اهمیت دارد و نگران کننده است، کاهش دبی رودخانه دز و منابع آن است.

پویا بالاترین کیفیت آب شرب را در شهرهای دزفول و مسجدسلیمان عنوان کرد و افزود: منبع تأمین آب هندیجان با داشتن شوری حدود 8 هزار میکروموس نامطلوب‌ترین کیفیت را در میان شهرها داراست.

به گفته وی، برای ارتقای کیفیت آب در شهرهای هندیجان، آبادان و خرمشهر قرارداد هفت ساله‌ای با پیمانکار برای خرید آب شیرین کن منعقد شده است.

وی با بیان اینکه مسجدسلیمان یکی از شهرهای بسیار مشکل دار استان در توزیع آب بود،‌ افزود: برخی مناطق این شهر آب را به صورت جیره بندی دریافت می‌کردند و برخی محله‌ها در مدت 72 ساعت تنها سه ساعت از آب بهره مند می‌شدند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد:‌ با اصلاح 400 کیلومتر از شبکه آب این شهر، در حال حاضر 70 درصد مسجدسلیمان به صورت 24 ساعته از آب برخوردار شدند.

وی اظهار کرد:‌ اصلاح شبکه دو منطقه نمره یک و بی‌بی‌یان با ممانعت سازمان میراث فرهنگی روبه‌رو شده که در صورت موافقت این سازمان آب 85 درصد شهر تأمین می‌شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 5 / 2 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 563
بازدید هفته : 585
بازدید ماه : 711
بازدید کل : 24435
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 563
بازدید هفته : 585
بازدید ماه : 711
بازدید کل : 24435
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->