خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه به 70 کلینیک گیاه‌پزشکی در خوزستان نیازاست این درحالی است که تاکنون 39 کلینیک در استان تاسیس و راه‌اندازی شده است.

خبرگزاری فارس: 70 کلینیک گیاه‌پزشکی درخوزستان راه‌اندازی شود

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خوزستان، کیخسرو چنگلوایی گفت: در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و قانون تاسیس کلینیک‌های گیاه پزشکی مصوب مجلس شورای اسلامی، برای خصوصی سازی امور تشخیص آفات، بیماری‌های گیاهی و همچنین مدیریت مصرف نهاده‌های کشاورزی لازم است کلینیک‌های گیاه پزشکی تاسیس شود.

وی افزود: تاکنون 39 کلینیک در شهرستان‌های اهواز، باوی، آبادان، اندیمشک، ایذه، خرمشهر، بهبهان، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شوش، شوشتر، گتوند، لالی و هندیجان تاسیس و راه‌اندازی شده است.

این مقام مسئول در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان علت تاسیس نشدن کلینیک گیاه‌پزشکی در شهرستان‌های امیدیه، رامشیر، شادگان، مسجد سلیمان، اندیکا، هویزه، هفتکل و باغملک را نبود متقاضی فارغ‌التحصیل واجد شرایط اعلام کرد.

وی اظهارداشت: براساس برآوردهای کارشناسان سازمان جهاد کشاروزی استان خوزستان،71 کلینیک گیاه‌پزشکی در طول برنامه پنجم توسعه مورد نیاز استان است که هر کلینیک‏، اشتغال دو کارشناس گیاه‌پزشکی را فراهم می‌کند.

چنگلوایی افزود: تسهیلات این سازمان برای احداث کلینیک‌های گیاه‌پزشکی شامل آموزش‌های تخصصی لازم و معرفی افراد به بانک عامل به منظور دریافت تسهیلات بانکی است.

رئیس جهاد کشاورزی خوزستان مهم‌ترین مشکل فراروی کلینیک‌های گیاه‌پزشکی در خوزستان را فقدان آشنایی و اعتماد کافی کشاورزان به جوانان فارغ‌التحصیل شاغل در کلینیک‌ها ذکر کرد و گفت: درصورتی که مدیریت مصرف نهاده‌ها به ویژه سموم نباتی و کودهای شیمیایی تحت مدیریت کلینیک گیاه‌پزشکی قرار گیرد، گام بزرگی در مسیر تولید محصول سالم و جلوگیری از آثار سوء زیست محیطی برداشته خواهد شد.




تاریخ: 6 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

خبرگزاری فارس: تا چند روز پیش همه زمین‌های کشاورزی طلائی بود، خوشه‌های گندم، اما امروز همان صفحه زرد طلائی گویی لایه سیاهی بر تن کرده است چرا که کشاورزان را رمقی برای حفظ زمین بعد از برداشت نیست.

خبرگزاری فارس: وقتی خوشه‌های طلایی در آتش می‌سوزند/ کشاورزان رمقی برای حفظ زمین بعد از برداشت ندارند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، چند وقتی است که در کشاورزی خوزستان و خصوصاً در مزارع گندم پدیده آتش زدن اراضی پس از برداشت محصول، در حال همه‌گیر شدن است.

 

پس از برداشت محصول، آتش باقی‌مانده ساقه‌های گندم را می‌سوزاند. این شیوه در سال‌های دور فقط در برخی مناطق اتفاق می‌افتاد اما طی چند سال گذشته فراگیرتر شده و می‌رود تا به روشی ثابت در فعالیت‌های کشاورزی استان تبدیل شود.

فرمانداران برخی شهرستان‌ها در جلسات شورای سلامت نسبت به این مشکل هشدار می‌دهند؛ آن‌ها از مدیریت جهاد کشاورزی می‌خواهند چاره‌ای بیندیشد و مانع از تکرار این کار شود.

 

آن‌ها از این ادارات می‌خواهند کارشناسان خود را به مزارع بفرستند و کشاورزان را توجیه کنند که کاه و کلش باقی مانده در مزارع را نسوزانند و با آن دسته از افراد متخلف از این دستورالعمل برخورد کنند.




تاریخ: 6 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

خبرگزاری فارس: نماینده کارگران شهرداری هندیجان خواستار تعامل مسئولان استانی برای حل مشکل مسکن مهر در این منطقه شد.

خبرگزاری فارس: تعامل مسئولان استانی برای حل مشکل مسکن مهر هندیجان

 

رستم شعبانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار کرد: قیمت‌های خرید خانه در این منطقه بسیار نگران کننده است و به همین دلیل بسیاری از شهروندان با اجرای طرح مسکن مهر به این پروژه چشم دوختند.

وی افزود: اما اندکی پس از اجرای این طرح، برخی از پیمانکاران پروژه کار خود را رها کرده و نیمه‌کاره به امان خدا گذاشتند.

نماینده کارگران شهرداری هندیجان تصریح کرد: البته برخی شهروندان نیز نسبت به پرداخت سهم آورده خود کم‌لطفی می‌کنند اما مسئولان مرتبط باید به آن‌ها انگیزه داده و اعضای تعاونی‌ها را برای تکمیل واحدهای مسکن مهر شهرستان دلگرم کنند.

وی اضافه کرد: یکی از عمده دلایل توقف و رشد حلزونی مسکن مهر این شهرستان عدم تعامل بانک‌های عامل در ارائه و پرداخت تسهیلات به تعاونی‌ها است.

شعبانی خاطرنشان کرد: بانک‌های عامل استانی خوزستان اگر با تعاونی‌های مسکن مهر تعامل و همکاری لازم را برقرار کنند دیگر پیمانکاران مجبور به توقف یا رها کردن پروژه نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه امروز بسیاری از اعضای تعاونی‌های مسکن مهر شهرستان واحدهای خود را برای فروش گذاشته‌اند، گفت: امیدواریم با تعامل و توجه جدی مسئولان استانی، مشکل مسکن مهر این شهرستان نیز حل شود.

نماینده کارگران شهرداری هندیجان در پایان اظهار کرد: هندیجان یکی از شهرهای جنوبی استان خوزستان بوده و با وجود برخورداری از ظرفیت و قابلیت‌های بالای اقتصادی و اجتماعی، محرومیت و کمبودهای بسیاری را تحمل می‌کند.




تاریخ: 6 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

خبرگزاری فارس: تیم هندبال فولاداکسین خوزستان (بهبهان) در هفته شانزدهم لیگ برتر هندبال کشور در اراک به مصاف تیم هپکوی این شهر می‌رود.

خبرگزاری فارس: فولاداکسین به مصاف ماشین‌سازان اراک می‌رود

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بهبهان، تیم هندبال فولاداکسین خوزستان (بهبهان) در دو بازی گذشته خود، دو شکست را کسب کرده و روند رو به افولی داشته است.

باخت با یک امتیاز اختلاف در خانه از مس کرمان و شکست سنگین 29 بر 20 از تیم قدرتمند ذوب‌آهن در اصفهان، چهار امتیاز حساس از این تیم را گرفت و باعث شد مس کرمان با دو امتیاز اختلاف جایگاه چهارمی فولاداکسین را از آن خود کند و این تیم را به رده پنجم فرستاد.

عصر امروز نیز فولاداکسین در اراک به مصاف ماشین‌سازان اراکی، هپکو اراک رفته و برای پایان دادن به نوار شکست‌های خود کار سختی را پیش رو دارد.

بازگشت کمال مرامی، بازیکن مصدوم فولاداکسین که در بازی سخت این تیم مصدوم شده و تا هفته قبل قادر به انجام مسابقه نبود، کادر فنی و هواداران فولاد را شاد کرده و هر چند هنوز توانایی‌های خود را به طور کامل به دست نیاورده‌اند اما در بازی این تیم موثر خواهد بود.

هپکو اراک از 15 دیدار پیشین خود، چهار پیروزی، 10 شکست و یک تساوی کسب کرده و با 9 امتیاز و هم امتیاز با تیم‌های مردمی کازرون و شهرداری زرند کرمان، در جایگاه هشتم لیگ برتر هندبال کشور جای گرفته است.

فولاداکسین خوزستان (بهبهان) نیز از 15 بازی گذشته خود، هفت پیروزی، هفت شکست و یک تساوی به دست آورده و با 15 امتیازی که کسب کرده در میانه جدول و جایگاه پنجم آن قرار گرفته است.

این بازی از ساعت 16 امروز در اراک آغاز شده و باید دید که فولاداکسینی که به نظر می‌آید پس از مطمئن شدن از ماندن در لیگ با تمام توان بازی نکرده است و به رده‌های بالاتر نگاهی ندارد، باز هم تن به شکست دیگری می‌دهد یا این نوار را پاره کرده و بار دیگر هواداران خود را شاد می‌کند.




تاریخ: 6 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه دامپزشکی هندیجان از صادرات ماهی "مید" از طریق مرز شلمچه به کشور عراق خبر داد.

خبرگزاری فارس: صادرات ماهی "مید" از مرز شلمچه به کشور عراق

 

مهران اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار کرد: با تلاش بی‌وقفه پرسنل شبکه دامپزشکی هندیجان، ماهی "مید" صید شده در این بندر از طریق مرز شلمچه به کشور عراق صادر شد.

وی افزود: مأموران نظارتی شبکه دامپزشکی این منطقه با بازرسی‌های مداوم بهداشتی در ساعات اداری و غیراداری، محموله‌های صادراتی به عراق را به شدت کنترل می‌کنند.

مدیر شبکه دامپزشکی هندیجان تصریح کرد: همه تلاش این اداره در راستای صادرات با رعایت بهداشت و استاندارد است.

وی با اشاره به اینکه شبکه دامپزشکی هندیجان در خصوص ارائه خدمات مطلوب نظارتی بهداشتی به شهروندان از هیچ کوششی فروگذار نیست، گفت: عرضه گوشت قرمز و سفید به شهروندان چه در داخل کشور و چه خارج همواره ارتباط مستقیم با سلامت آن‌ها دارد.

اکبری خاطرنشان کرد: اگر این روند بدون نظارت مأموران بهداشتی صورت پذیرد ممکن است خطراتی را برای مصرف مردم به جای بگذارد.

وی از شهروندان خواست که گوشت مصرفی و مورد نیاز خود را از اماکن معتبر خریداری کنند.

مدیر شبکه دامپزشکی هندیجان اضافه کرد: امیدواریم با تلاش و تعامل مضاعف شهروندان و مردم، سطح کمی و کیفی خدمات‌دهی این مرکز بیش از پیش ارتقا یابد.

وی در پایان گفت: حمایت و توجه بیشتر مسئولان در این زمینه می‌تواند عامل اصلی رشد روزافزون صادرات و شکوفایی اقتصاد منطقه باشد.




تاریخ: 6 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 84
بازدید ماه : 175
بازدید کل : 23709
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 84
بازدید ماه : 175
بازدید کل : 23709
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->