مدير جهادكشاورزي رامشير گفت: همزمان با آغاز برداشت گندم دلالان عراقي در خريد گندم پيش‌قدم شده‌اند و گندم كشاورزان خوزستاني را با قيمت دو برابر نرخ خريد تضميني از كشاورزان پيش خريد مي‌كنند.
مصطفي هنرمنديان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه‌خوزستان، عنوان‌كرد: با توجه به اين‌كه نرخ خريد تضميني هر كيلوگرم گندم 650 تومان است، دلالان عراقي گندم را با قيمت 1200 تومان از كشاورزان خريداري مي‌كنند.
وي افزود: سطح زيركشت گندم آبي و ديم در رامشير به ترتيب 23 هزار و 15 هزار هكتار مي‌باشد. گندم ديم به دليل كمبود بارندگي رشد خوبي نداشته و فقط 5 هزار هكتار از آن قابل برداشت است.
مدير جهاد كشاورزي رامشير بيان‌كرد: پيش‌بيني مي‌شود 40 هزار تن گندم آبي و 250 هزار تن گندم ديم از سطح مزارع اين شهرستان و برداشت شود. توليد گندم امسال نسبت به سال‌گذشته 10 درصد افزايش يافته است.




تاریخ: 27 / 1 / 1392برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

صادرات كالاهايغيرنفتي گمركات خوزستان در سال 91، 10ميليون و 844 هزار تن و به ارزش 55 هزار و 263 ميليارد ريال بود كه نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته از نظر وزني و ارزشي به ترتيب 2 و 9 درصد كاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه‌‌خوزستان‌، متوسط قيمت يك تن كالاي صادراتي استان بيش از 416 دلار بود كه نسبت به مدت مشابه سال‌گذشه 18 درصد كاهش داشت.
عمده محصولات صادراتي شامل محصولات پتروشيمي، پلي‌اتيلن، گازها، روغن و گريس است كه به كشورهاي عراق، كويت، امارات، ژاپن، كره، چين، هند، تركيه، اسپانيا، ايتاليا و قطر صادر ‌شده است.
ميزان صادرات كالا به عراق از گمركات خوزستان و ديگر گمركات كشور طي سال 91 در مجموع 3 ميليون و 15 هزار تن كالا به ارزش 840 ميليون و 935هزار دلار بود كه نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته از نظر وزني و ارزشي به‌ ترتيب با 54 درصد و 29 درصد رشد همراه بود.
همچنين ميزان واردات كالا به استان در اين مدت نيز 17 ميليون و 548 هزار تن كالا به ارزش 14 ميليارد و 330 ميليون دلار بود كه از نظر وزني 46 درصد و از نظر ارزشي 90 درصد افزايش يافته است.
متوسط قيمت يك تن كالاي وارداتي 817 دلار است كه نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته 16 درصد افزايش داشت؛ كالاهاي وارداتي شامل ذرت، آهن‌آلات، گندم، شكر، برنج‌، جو و لوازم صنعتي برقي است كه از كشورهاي چين، امارات، برزيل، آرژانتين، هند، تركيه، مجارستان، ايتاليا و فرانسه وارد مي‌شود.
طبق اعلام گمركات خوزستان ميزان درآمدهاي اين اداره‌كل در سال 91 بيش از 13 ‌هزار و 580 ميليارد ريال بود كه در مقايسه با مدت مشابه سال‌گذشته 14 درصد افزايش يافته است.



تاریخ: 26 / 1 / 1392برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

 

رئيس ستاد انتخابات خوزستان از آغاز پيش ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا از امروز(24 فروردین ماه)، در دفاتر پيشخوان سراسر استان خبر داد.
سيدكريم حسيني در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهاركرد: كليه داوطلبان مي‌توانند براي انجام ثبت نام اوليه به دفاتر پيشخوان مراجعه كنند و كد رهگيري دريافت كنند.
وي ادامه‌داد: اين افراد باید از روز دوشنبه، 26 فروردين‌ماه، با همراه داشتن كد رهگيري، براي تاييد مدارك ثبت نامي خود به فرمانداري‌هاي مربوطه مراجعه كنند.
به گزارش ايسنا، ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از روز دوشنبه(26 فروردین‌ماه) تا اول اردیبهشت‌ماه، به مدت هفت روز در فرمانداري‌ها و بخشداري‌ها انجام می شود.



تاریخ: 26 / 1 / 1392برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

 

يك روانپزشك گفت: ورزش‌هايي كه باعث مي‌شوند اكسيژن رساني به بدن بيشتر شود، در كاهش استرس تاثیرگذار هستند.
 
اشرف تشكري در گفت و گو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)ـ منطقه خوزستان ـ اظهاركرد: تحرك يكي از راه‌هايي است كه با ترشح اندورفين كه يك مرفين داخلي بدن است، باعث آرامش بدن مي‌شود و موجب شده كه عضلات حالت شل بودن پيدا كرده كه در اين وضعيت، استرس كاهش پيدا مي‌كند.
 
وي ادامه داد: تحرك باعث مي‌شود كه تمركز افراد از سمت مسايل استرس‌ برانگيز به سمت حركات عضلات برود؛ در واقع انحراف حواس فرد از مسايل استرس برانگيز موجب مي‌شود، استرس و عوارض ناشي از آن كاهش پيدا كند.
 
اين روانپزشك عنوان كرد: ورزش يكي از راه‌هاي درمان افسردگي خفيف است و به افرادي كه به اين بيماري مبتلا هستند، پيشنهاد مي‌شود ورزش كنند چرا كه فعاليت ورزشی موجب كاهش علائم افسردگي مي‌شود.
 
وي گفت:‌ افرادي كه دچار استرس هستند نبايد براي كاهش استرس از ورزش‌هاي بسيار سخت استفاده كنند و بهتر است ورزش‌هايي مانند پياده‌روي و شنا را انجام دهند؛ در واقع بايد فعاليت‌هايي را انجام دهند كه خسته كننده نباشد.
 
تشكري خاطرنشان كرد: ورزش‌هايي ازجمله پياده‌روي، دو و شنا به اين دليل پيشنهاد مي‌شوند كه خون‌رساني را به اعضاي بدن بهتر انجام مي‌دهند و در واقع بدن آرامش پيدا مي‌كند. با خون‌رساني بيشتر به مغز، سيستم عصبي هم تحت تاثير قرار مي‌گيرد و در اين حالت استرس هم كاهش پيدا مي‌كند.
 
وي تصریح کرد: پيشنهاد مي‌شود ورزش هايي كه همراه با آرامش باشند، انجام شود كه البته بازهم انتخاب نوع ورزش براي كاهش استرس، به شخصيت و علاقه‌مندي فرد بستگي دارد اما به طور عموم ورزش‌هايي كه باعث تحرك عضلات و در محيط‌هاي باز انجام شوند، تاثير بهتري روي روحيه فرد مي‌گذارند و در كاهش استرس نيز موثرتر هستند.
 
اين روانپزشك خاطرنشان كرد: معمولا توصيه مي‌شود افراد روزي 20دقيقه، فعاليت‌هاي ورزشي مناسب را براي كاهش استرس انجام دهند. هنگامي كه افراد بي قرار مي‌شوند، خود به خود حركت و شروع به راه رفتن مي‌كنند که يكي از علائم بي قراري، حركت كردن است؛ پس اين موضوع نشان مي‌دهد زماني كه افراد مي‌خواهند استرس خود را كاهش دهند، حركت مي‌كنند.
 
وي درباره ورزش‌هاي گروهي و تاثير آن در كاهش استرس گفت: ورزش‌هاي گروهي باتوجه به فضايي كه بين افراد ايجاد مي‌شود، باعث شده حس انرژي را به يكديگر منتقل كنند كه در اين وضعيت فرد در حالت خوبي قرار مي‌گيرد و ترغيب به ادامه فعاليت مي‌شود.



تاریخ: 26 / 1 / 1392برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

 جمعی از كارشناشان بهداشت دانشگاه علوم پزشكی اهواز نسبت به عارضه های جانبی استفاده از فراورده های بهداشتی و آرایشی تقلبی درخوزستان هشدار دادند.   

 این كارشناسان معتقدند كه پوست سالم بهترین محافظ در برابر عوامل آسیب رسان خارجی است و چنانچه پوست در اثر استفاده از فرآورده های آرایشی و بهداشتی تقلبی دچار آسیب شود، كارآیی لازم را در حفاظت از بافت های زیرین از دست می دهد

بنابه اظهارات این كارشناسان واكنش های پوستی به دنبال مصرف مواد آرایشی بهداشتی تقلبی به صورت التهاب آلرژی، كهیر و واكنش های حساسیتی به نور، خود را نشان می دهد.

با این وجود آنان معتقدند، استفاده از لوازم آرایشی، بهداشتی و مواد محافظت كننده پوست كه بخش عظیمی از عادت های نظافتی و آرایشی روزانه بیشتر افراد به ویژه زنان است و مشكلات ناشی از مصرف اینگونه مواد را نیز نوعا تجربه كرده‌اند، معمولاً این مشكلات گاهی پس از چند بار استفاده و گاهی نیز پس از چند سال در فرد مصرف كننده ایجاد می شود كه عارضه های آن در مواد آرایشی تقلبی بیشتر مشهود است و در نتیجه مصرف آنها تهدید كننده جدی سلامت افراد است.

دكتر 'زینب ظاهری' كارشناس بهداشت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی اهواز معتقد است : به طور متوسط، هر فرد بالغ، هر روز حداقل از هفت محصول موثر بر پوست استفاده می كند كه شامل عطرها، ضد آفتاب ها، كرم های مرطوب كننده، پاك كننده های پوست، محصولات مراقبت از مو، ضدعرق ها، محصولات آرایشی، مواد آرایشی رنگی و محصولات آرایشی ناخن ها است

وی با بیان اینكه بیشتر مردم، مشكل چندانی در استفاده از این محصولات ندارند، می افزاید: تخمین زده می شود كه مشكلات كلی تنها در دو درصد مردم رخ می دهد و در صورت استفاده از محصولات تقلبی و غیر استاندارد، این عوارض افزایش می یابد.

دكتر ظاهری با تاكید براینكه شهروندان در صورت ایجاد واكنش های شدید، باید حتما به متخصص پوست و مو مراجعه كنند، اظهار داشت:یكی از شایع ترین عارضه های استفاده از فرآورده های آرایشی و بهداشی، ایجاد حساسیت نسبت به آن ها است كه با ایجاد این واكنش های ناخوشایند كار آیی طبیعی پوست مختل می شود.

ظاهری با اشاره به اینكه بسیاری از این لوازم آرایشی از طریق قاچاق وارد كشور و به ویژه استان خوزستان می شوند، تصریح كرد: به دلیل غیراستاندارد و تقلبی بودن این لوازم آرایشی عارضه های جسمی، صدمات پوستی و بیماری‌های مختلفی هم‌چون آلرژی پوست، زخم‌های پوستی و حتی سرطان در مصرف كننده ایجاد می‌شود.

این كارشناس آرایشی و بهداشتی معاونت غذا وداروی دانشگاه علوم پزشكی اهواز تاكید كرد: با ورود محصولات آرایشی به كشور و به ویژه در خوزستان، موضوع زیبایی پوست و مو نیز به همان میزان اهمیت پیدا كرد به طوری كه زیاده روی در استفاده از لوازم آرایشی، سلامت جامعه به ویژه زنان و دختران را به خطر ‌انداخته و هر روز نیز بدون توجه به تبعات سوء آن، بر میزان تقاضای این لوازم افزوده می‌شود.

دكتر 'عنایت الله سلیمی ' عضو هیات علمی دانشكده داروسازی دانشگاه علوم پزشكی اهواز نیز با اشاره به اهمیت انتخاب آگاهانه و توام با وسواس مواد آرایشی صورت، تصریح كرد: این مواد ساعت ها در تماس با پوست صورت باقی می مانند و به طور ایده آل، یك محصول آرایشی باید دارای حداقل حساسیت زایی، نبستن منافذ پوست و همچنین عدم قابلیت پیدایش جوش را داشته باشد.

وی با بیان اینكه امروزه برخی از مواد آرایشی حاوی ضد آفتاب هم هستند، خاطرنشان كرد: نباید فراموش شود كه مصرف تنهایی آن ها هرگز جایگزین ضد آفتاب ها نخواهد شد و افرادی كه پوست چرب و جوشی دارند، باید تا حد امكان از مصرف مواد آرایشی مثل كرم پودر پرهیز كنند و در صورت لزوم، فقط از انواع فاقد چربی (oil free) به مدت كوتاه استفاده كنند.

دكترسلیمی با اشاره به اینكه معمولا لوازم آرایش چشم هنگامی كه خریده می‌شوند سالم و ایمن هستند اما استفاده نادرست می‌تواند باعث ایجاد و رشد باكتری‌های خطرناك ویا قارچ‌ها درون آن‌ها شود، تاكید كرد: این لوازم هنگامی كه در ناحیه اطراف چشم استفاده می‌شوند، باعث ایجاد عفونت می كنند و البته به ندرت هم پیش می‌آید كه خانم‌هایی به خاطر عفونت ناشی از لوازم آرایش به‌طور موقت یا حتی دائم بینایی خود را از دست می‌دهند، اما به دلیل وجود چنین تاوان سنگینی باید حتما بایدتمام نكات لازم برای حفظ سلامت مواد آرایشی چشم و محافظت آن‌ها از عوامل عفونت‌زا را بدانید و به كار ببندیم.

سلیمی گفت: غالباً، افراد به فلز نیكل آلرژی دارند و بسیاری از محصولات آرایشی چشم یاریمل، حاوی فلز نیكل بوده و این افراد با مصرف آن ها دچار قرمزی، تومر و اگزمای كاملاً شدید در پلك ها می شوند كه این حساسیت ها در افراد مبتلا به درماتیت آتوپیك بسیار شایع تر است.

عضو هیات علمی دانشكده داروسازی دانشگاه علوم پزشكی اهواز با بیان اینكه یكی از علت های شایع آلرژی های پلك، می تواند حساسیت به لاك ناخن باشد، اظهار داشت: حساسیت ، جوش و حتی مسمومیت با فلزات سنگین نیز علت های دیگر شایع مصرف نادرست و بیش از اندازه محصولات آرایشی و بهداشتی است.

وی تصریح كرد: مصرف انواع سایه‌های رنگی، به‌ویژه انواع ضدآب آن‌ها می‌تواند علاوه‌بر قرمزی، تورم و خارش، فرد را دچار خشكی و پوسته‌ریزی و تغییر رنگ بارز در ناحیه اطراف چشم كند.

سلیمی افزود: متاسفانه استفاده از لنزهای رنگی و مژه‌های مصنوعی به‌ویژه با روش كاشت مصنوعی نیز زمینه را برای انواع واكنش‌های پوستی،ریزش مژه‌های فرد، عفونت داخلی و اطراف چشم فراهم می‌كند و اگر همزمان از خط چشم و ریمل هم استفاده شود، این واكنش‌ها شدید می شود.

این عضو هیات علمی دانشكده داروسازی اهواز به مصرف كنندگان لوازم آرایشی كه اغلب زنان هستند، توصیه كرد: فقط محصولات آرایشی دارای برچسب وزارت بهداشت، پلمپ شده، دارای برندهای معروف و معتبر و از مراكز مجاز فروش این محصولات كه مجوز رسمی از وزارت بازرگانی را دارند، خریداری كنند.




تاریخ: 16 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 44
بازدید ماه : 97
بازدید کل : 23546
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 44
بازدید ماه : 97
بازدید کل : 23546
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->