خبرگزاری مهر: نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ایران بدانند خرمشهری که امروز از آن به عنوان قهرمان یاد می شود تنها یک بیمارستان دارد و مردم این شهر مجبور هستند برای کوچکترین بیماری خود به سایر شهرها بروند.

مصطفی مطورزاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امروز که به وضع خرمشهر نگاه می کنیم می بینیم که این شهر اندکی از شکوه و عظمت خود را به دست نیافته است این در حالی است که در مناطق ایران به برکت انقلاب اسلامی شاهد آبادی و توسعه هستیم.

وی عنوان کرد: همین امروز به مناسبت سوم خرداد تعداد قابل توجهی از مسئولان رده بالای نظام از جمله معاون اول رئیس جمهور و وزیر نفت در این شهر حضور دارند ولی مردم آبادی و دستیابی به اندکی امکانات در این شهر را می خواهند.

نماینده خرمشهر در مجلس شورای اسلامی در رابطه با عدم لایروبی رودخانه اروند به مشترک بودن این رودخانه بین ایران و عراق اشاره کرد و افزود: بر همین اساس بخشی از اقدامات باید از سوی عراق صورت گیرد اما به دلیل زیربار نرفتن این کشور برای لایروبی رودخانه اروند، این مسئله همچنان لاینحل باقی مانده است.

وی ادامه داد: به رغم ظرفیت سازی و اقدامات موثری که در رابطه با بندر خرمشهر انجام شده، به دلیل عدم لایروبی رودخانه اروند امکان بهره برداری ازظرفیتهای ایجاد شده، وجود ندارد.

مطور زاده در رابطه با بازسازی خرمشهر در سالهای پس از جنگ بیان کرد:‌ خرمشهر بزرگترین و مهمترین شهر نوار مرزی است که به اشغال عراقیها درآمد. سایر شهرهای مرزی اشغال شده به دلیل کوچک بودن توانستند توسعه پیدا کنند و در چند سال فعالیت به مراتب بهتر از گذشته شوند.

وی ضمن مقایسه وضعیت خرمشهر در بعد بهداشت و درمان در سالهای قبل و بعد از جنگ، گفت: این شهر قبل از جنگ پنج بیمارستان داشت اما در حال حاضر تنها یک بیمارستان دولتی دارد.

مطورزاده همچنین با بیان اینکه شبکه فاضلاب خرمشهر هنوز احداث نشده، از سرازیر شدن فاضلابهای این شهر به رودخانه کارون خبر داد و افزود: در حالیکه فاضلابها مستقیم به رودخانه کارون سرازیر می شود شبکه فاضلاب خرمشهر به بودجه ۷۵ میلیارد تومانی نیاز دارد البته طبق مذاکراتی که با وزیر نیرو داشتم قرار است این اعتبارات در سال جاری اختصاص داده شود تا این طرح نیز پایان یابد، اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

 




تاریخ: 4 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان از مزین کردن اماکن ورزشی آبادان به نام شهدای هشت سال دفاع مقدس به‌مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر خبر داد.

خبرگزاری فارس: اماکن ورزشی آبادان به اسامی مقدس شهدا مزین شدند

 

خادم‌علی تهذیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: مزین کردن سالن‌های ورزشی آبادان به نام شهدای هشت سال دفاع مقدس با هدف آشنا کردن نسل جوان ورزشکار با نام این بزرگواران صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اماکنی که به نام شهدا مزین می‌شوند افزود: مجموعه ورزشی کوثر به نام شهید محمد‌حسن شریف قنوتی؛ اولین شهید روحانی دفاع مقدس تغییر کرده و پنج سالن درون این مجموعه نیز از این به بعد نام‌های جدید معرفی می‌شوند.

رئیس ادراه ورزش و جوانان آبادان در همین خصوص اضافه کرد: سالن اصلی این مجموعه به حرمت حضرت فاطمه زهرا(س) کوثر نام گرفت، سالن شمشیر‌بازی به نام شهید عبدالرسول مصطفایی، سالن بوکس به نام شهید عنایت‌الله رئیسی، سالن ژیمناستیک به نام شهید حمید شری‌زاده؛ که همه این افراد از شهدایی بودند که در منطقه به رشته‌های ورزشی مرتبط با سالن نامگذاری فعالیت می‌کردند.

وی خاطر نشان کرد: سالن جودو مجموعه کوثر را نیز به نام بسیجی متدین و مخلص مرحوم جواد رخ‌زیور که سال گذشته در مسابقات قهرمانی جودو استان خوزستان دار فانی را وداع گفت نامگذاری کردیم.

تهذیبی همچنین از تغییر نام سالن های ورزشی پرویز دهداری گفت و تصریح کرد: در این مجموعه نیز سالن ویژه بانوان به نام شهیده مریم فرهانیان، سالن رزمی به نام شهید دریاقلی سورانی، سالن کشتی به نام شهید سعید رشیدی، سالن وزنه‌برداری به نام شهید حسن شیرالی‌نژاد و تالار آموزش مجموعه نیز به نام شهیده ناهید فاتحی کرجو مزین شد.




تاریخ: 4 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

از ابتداي امسال به منظور تامين سلامتي مردم و ارائه محصول سالم به شهروندان خوزستاني طرح ساماندهي فروش اقلام آرايشي و بهداشتي توسط مراكز توزيع اقلام آرايشي و بهداشتي به داروخانه ها در خوزستان توسط معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي اهواز و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در حال اجرا است.

به گزارش روابط عمومي معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي اهواز، دكتر حسين برزگر مدير نظارت بر دارو و مواد مخدر اين معاونت با اين اعلام خبر گفت: اين طرح به منظور تامين سلامت مردم از طريق ورود محصول سالم در داروخانه ها و مراكز مجاز توزيع اقلام آرايشي و بهداشتي انجام شد.

وي تصريح كرد: از اين پس داروخانه ها اقلام آرايشي و بهداشتي مورد نياز خود را تنها از شركت هاي پخش داراي مجوز كه از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت معرفي و مورد تاييد معاونت غذا و دارو قرار گرفته اند، خريداري و تهيه كنند.

برزگر با بيان اينكه در صورت مشاهده تخلف با داروخانه ها و مراكز توزيع فرآورده هاي آرايشي و بهداشتي برخورد قانوني مي شود، تاكيد كرد: اداره نظارت بر مواد غذايي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي اين معاونت به صورت مستمر و ادواري از اين مراكز و شركت هاي پخش بازرسي و نظارت مي كند.

اين مقام مسوول با بيان اينكه معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي اهواز، ليست 55 شركت توزيع و پخش اقلام دارويي، آرايشي و بهداشتي داراي مجوز بهداشتي از وزارت بهداشت را در اختيار داروخانه ها و مراكز توزيع اين اقلام قرار داده است، افزود: تا قبل از اجراي اين طرح بسياري از شركت‌هاي پخش فرآورده‌هاي آرايشي بدون مجوز فعاليت كرده‌اند، ولي با اجراي اين طرح ديگر هيچ شركتي اجازه نخواهد داشت بدون مجوز اين محصولات را توزيع كند.

برزگر با بيان اينكه شركت ها و پخش هايي كه به صورت قانوني اقدام به تدارك و توزيع اقلام آرايشي و بهداشتي مي كردند از اين طرح استقبال كردند، افزود: ساير شركت ها و پخش هايي كه نام آنها در ليست ارسالي نيست مي توانند با مراجعه به مراكز ذيصلاح و تكميل مدارك در ليست خريد داروخانه هاي مجاز قرار گيرند

مدير نظارت بر دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشكي جندي‌شاپور اهواز، در ادامه اظهار داشت: تنها داروساز حاضر در داروخانه حق ارائه مشاوره دارويي به مراجعان را دارد و فروشنده‌ها نبايد نوعي دارو يا محصول آرايشي و بهداشتي را تبليغ كنند.

برزگر خاطرنشان كرد: داروخانه محيطي علمي است و در چنين شرايطي اگر قرار باشد فروشنده‌اي دارو و يا محصول آرايشي و بهداشتي خاصي را در اين محيط تبليغ كند، داروخانه به محيطي تجاري تبديل مي‌شود و در نتيجه اعتماد افراد به اين مكان و افراد شاغل در آن كاهش مي‌يابد.

اين مقام مسوول اظهار كرد: از شهروندان درخواست مي‌شود هنگام مراجعه به داروخانه‌ها تنها از داروساز مشاوره بگيرند و در صورت مشاهده تخلف در اين زمينه و يا تبليغ نوعي محصول و يا دارو از سوي فروشنده، مورد را به اين معاونت گزارش كنند تا برخورد قانوني انجام شود.

وي در پايان به مسئولان داروخانه‌ها نيز توصيه كرد: حقوق مراجعان را به صورت مكتوب در محل داروخانه نصب كنند تا شهروندان در مراجعه به داروخانه از حقوق خود مطلع باشند و تنها از داروساز مشاوره بخواهند.




تاریخ: 4 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

خبرگزاری فارس: پیکر مطهر 96 شهید دوران دفاع مقدس همزمان با سالگرد حماسه آزادسازی خرمشهر روز چهارشنبه سوم خردادماه در اهواز تشییع می‌شود.

خبرگزاری فارس: تشییع پیکر 96 شهید دفاع مقدس در اهواز

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی فرمانداری اهواز، فرماندار اهواز در جلسه برگزاری مراسم تشییع پیکر مطهر این شهیدان اظهار کرد: این شهدا مربوط به عملیات‌های والفجر 8 و خیبر هستند که پیکر مطهر 25 شهید در جزیره مجنون و 71 شهید دیگر در منطقه فاو تفحص شده است.

عبدالعزیز فدعمی با بیان اینکه پیکر مطهر این شهیدان روز چهارشنبه سوم خرداد در خرمشهر تشییع می‌شود، زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر مطهر این شهیدان در اهواز را ساعت 18 همان روز اعلام کرد.

فرماندار اهواز افزود: مراسم تشییع شهیدان با حضور مردم شهید‌پرور و ولایی در اهواز از میدان شریعتی آغاز و به سمت خیابان شریعتی و چهارراه نادری ادامه می‌یابد و به حسینیه عاشقان ثارالله ختم می‌شود.

فدعمی افزود: در پایان مسیر، مراسمی به منظور بزرگداشت مقام شامخ این شهیدان در محل حسینیه عاشقان ثارالله برگزار می‌شود.

فرماندار اهواز با بیان اینکه عزت و افتخار کنونی کشور اسلامی مدیون ایثار و جانفشانی شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی است، از عموم مردم شهیدپرور اهواز دعوت کرد با شرکت در این مراسم با آرمان‌های والای این شهدا و ارزش‌های انقلاب اسلامی تجدید‌میثاق کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، پیکر شهدای تازه تفحص شده پس از عبور از خرمشهر، اهواز و دزفول و تشییع نمادین در این شهرها، به تهران انتقال داده می‌شود تا در روز 14 خرداد همزمان با سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در پایتخت تشییع و به خاک سپرده شوند.




تاریخ: 1 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

خبرگزاری فارس: وزیر نفت گفت: امسال بیش از 70 طرح مهر ماندگار پتروشیمی در کشور اجرا می‌شود که دگرگونی اقتصادی مضاعفی را ایجاد خواهد کرد.

خبرگزاری فارس: قاسمی: بیش از 70 طرح مهر ماندگار پتروشیمی اجرایی می‌شود

 

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، رستم قاسمی ظهر امروز در مراسم افتتاح سه طرح بزرگ صنعتی پتروشیمی ماهشهر که با حضور هیئت همراه و جمعی از مسئولان شهری و استانی در منطقه صورت گرفت، اظهار کرد: امسال بیش از 70 پروژه مهر ماندگار در صنعت نفت اجرا خواهد شد که دگرگونی و تحول بزرگی را در اقتصاد کشور ایجاد می‌کند.

وی افزود: هم‌اکنون 11 هزار روستا در سراسر کشور از نعمت گاز برخوردارند که 57 درصد از روستاهای کشور را شامل می‌شوند.

*1000 روستا تا پایان سال گازدار می‌شوند

وزیر نفت تصریح کرد: تا پایان امسال یک‌هزار روستای جدید در کشور گازدار خواهند شد.

وی افزود: توسعه صنعت پتروشیمی در ایران روند رو به رشد خود را ادامه می‌دهد و عملیات توسعه 70 واحد پتروشیمی در سراسر ایران شروع شده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: امروز نگاه ویژه دولت به حمایت از بخش‌های مستضعف و محروم بوده و البته تاکنون نیز در این زمینه بسیار خوب عمل کرده است.

وی با بیان اینکه در بحث جمع‌آوری گازها دو کارخانه FGL عملیات اجرایی خود را آغاز کرده‌اند، افزود: عملیات ساخت چهار کارخانه دیگر نیز در این زمینه تا شهریورماه سال جاری آغاز می‌شود.

*هیچ گازی در کشور سوزانده نخواهد شد

وزیر نفت ادامه داد: با این روند هیچ گازی در کشور سوزانده نخواهد شد و مناطق نفتی چون خارک و خوزستان هیچ‌گاه شعله‌های آتشین سوزاندن گاز را مشاهده نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه به‌ مناسبت آزادسازی خرمشهر دو عیدی به صنعت نفت ماهشهر هدیه می‌شود، تصریح کرد: پرداخت حقوق یک ماه به همه کارگران و کارمندان این مجموعه تا سوم خردادماه؛ همچنین تبدیل وضعیت کار نیروهای بلاتکلیف، قراردادی و پیمانکاری صنعت نفت ماهشهر به قرارداد مستقیم ظرف چند روز آینده کم‌ترین کاری است که می‌توان با اجرای آن دین خود را به این قشر زحمتکش ادا کرد.




تاریخ: 1 / 3 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 16
بازدید هفته : 39
بازدید ماه : 39
بازدید کل : 23763
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 16
بازدید هفته : 39
بازدید ماه : 39
بازدید کل : 23763
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->