خوزستان امسال هم در وضعیت خشکسالی است

 

خبرگزاری مهر: معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان سازمان آب و برق خوزستان گفت: این استان در سالهای اخیر درگیر پدیده خشکسالی بوده و امسال نیز این وضع ادامه خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله دهکردی پیش از ظهر چهارشنبه در آئین افتتاحیه طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب)، با بیان اینکه این طرح برای استمرار و دعوت از تمام آحاد جامعه به ویژه دانش آموزان برای نجات آب است، اظهار کرد: با بهره گیری از انرژی و تلاش دانش آموزان، توجه همگان به استفاده بهینه از آب جلب شود.
دهکردی تاکید کرد: در صورتی که رفتار جامعه در مصرف آب تغییر نکند با مشکلات بسیاری رو برو خواهیم شد.

وی بحران کم آبی و ورود مواد آلوده کننده به رودخانه ها را یادآور شد و تصریح کرد: کسانی هستند که آب را آلوده می کنند در گذشته نسبت به این افراد بی تفاوت بودیم اما در حال حاضر نمی خواهیم نسبت به عملکرد آنها بی تفاوت باشیم.

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه سه چهارم زمین را آب فرا گرفته، گفت: کره زمین از فاصله زیاد آبی رنگ به نظر می رسد اما باز هم کمبود آب وجود دارد زیرا 97.2 درصد سطح زمین پوشیده از آبهای شور اقیانوسها و دریاهاست اما آب حیات بخش و خواسته مردم آب زلال و شیرین است.

وی افزود: ایران با داشتن 1.1 درصد سطح خشکی دنیا، تنها 34 درصد بارشها و آبها را در جای داده و به عنوان یک کشور خشک و نیمه خشک تلقی می شود.

دهکردی ادامه داد: سالانه ۲۵۰ میلی متر باران در ایران اتفاق می افتد، در حالیکه متوسط بارندگی در دنیا ۸۰۰ میلی متر است.

عضو هیئت مدیره سازمان آب و برق خوزستان اظهار کرد: به دلیل عدم توزیع مناسب بارشها سد‌ها ساخته می شوند که علاوه بر جلوگیری از خسارت در مناطق کم آب از آنها استفاده شود.

وی به وقوع پدیده خشکسالی را در سالهای گذشته اشاره کرد و افزود: در سال ۸۶ با کاهش شدید بارشها توجه مسئولان به وضعیت بحرانی منابع آب جلب و تلاشها برای تشکیل ستاد مقابله با خشکسالی و بسیج امکانات آغاز شد.

دهکردی ادامه داد: برخلاف تصور، خشکسالی به یک سال محدود نشد و در سال بعد از آن هم تداوم یافت و بارش نامناسب سالهای بعد نیز وضعیت منابع آب را بهبود نبخشید؛ در سال جاری هم در وضعیت خشکسالی قرار داریم و مصارف متنوع تر شده و افزایش یافته است.

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با تاکید بر تغییر رویکرد نسبت به مصرف آب، استمرار و نهادینه شدن فرهنگ صرفه جویی را ضروری دانست و گفت: دانش آموزان با تاثیر در رفتار والدین و بستگان خود می توانند در این راه کمکهای بسیاری کنند.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 24 / 1 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 240
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 247
بازدید ماه : 373
بازدید کل : 24097
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 240
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 247
بازدید ماه : 373
بازدید کل : 24097
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->