مرکز تحقیقاتی خودروهای بدون سرنشین اهواز افتتاح شد

خبرگزاری فارس: مرکز تحقیقاتی مکاترونیک و علوم خودروهای بدون سرنشین دانشگاه شهید چمران اهواز در سوله دانشکده مهندسی افتتاح شد.

خبرگزاری فارس: مرکز تحقیقاتی خودروهای بدون سرنشین اهواز افتتاح شد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز علیرضا مخبر دزفولی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران ظهر امروز در افتتاحیه این مرکز تحقیقاتی با تبریک این موفقیت به دانشجویان، اظهار داشت: در روزگار ما دانش و علم هم سبب ثروت و هم عامل مصونیت و هم ابزار قدرت است؛ از این رو برای ایفای نقش مؤثر در نهضت تولید علم و جنبش نرم‌افزاری بهترین مراکز دانشگاه‌ها هستند.

وی ادامه داد: بهترین بستر در دانشگاه‌ها، انجمن‌های علمی و بهترین حرکت‌ها در انجمن‌های علمی کارهای بین‌بخشی و گروهی است؛ چون با اتحاد، همدلی، همفکری و همراهی یک نهضت شکل می‌گیرد.

مخبر دزفولی با ابراز خرسندی از شور و نشاط و همکاری صمیمانه‌ای که میان دانشجویان و اساتید برقرار است، افزود: هرچه افتخار در حوزه‌های مختلف و به‌ویژه حوزه فرهنگی کسب شده مرهون حضور فعال و خستگی‌ناپذیر دانشجویان است و در حقیقت هیچ عاملی جز عشق به پویایی و پیشرفت نمی‌تواند دانشجویان را به چنین تحرکات و موفقیت‌هایی سوق دهد.

وی از تجهیز دفاتر انجمن‌های علمی خبر داد و گفت: کار تجهیز و ساماندهی دفاتر انجمن‌های علمی دانشجویی که از سال گذشته آغاز شده، در سال‌جاری به نتیجه می‌رسد. علاوه بر این، مبلغ قابل توجهی در اعتبارات معاونت پژوهشی برای امسال در نظر گرفته شده تا از طرح‌های پژوهشی و دانشجویی حمایت مالی شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار امیدواری کرد افتتاح این مرکز علمی موجب برکت در دانشگاه شود و گام‌های بلندتری در ترویج روحیه پژوهشی در بین دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز برداشته شود.

در این مراسم دو کلیپ از فعالیت‌های پیش از راه‌اندازی مرکز تحقیقاتی مکاترونیک و مراحل تخلیه و آماده‌سازی کارگاه و نیز مسابقات خودروهای هیبریدی پخش شد.

در این مرکز تحقیقاتی، تولیدات تیم طراحی خودروهای بدون سرنشین مستقر شده که خودروی هیبریدی (الکتریکی ـ بنزینی)، هواپیمای بدون سرنشین کوادریتور، پرنده بدون سرنشین SHABAH و هواپیمای بینا از آن جمله است.

در پایان این مراسم نیز نمایش پرواز هواپیمای کوادریتور انجام شد، این پرنده با نصب دوربین بر روی آن قابلیت ضبط تصاویر مربوطه و نمایش آن در پایگاه زمینی را دارد، این دستگاه به سفارش اورژانس فوریت‌های پزشکی ساخته شده و برای تعیین موقعیت مصدومانی که در مناطق سخت رو دچار حادثه می‌شوند کاربرد دارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 26 / 2 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 450
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 457
بازدید ماه : 583
بازدید کل : 24307
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 450
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 457
بازدید ماه : 583
بازدید کل : 24307
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->