الزام صنایع به نصب تجهیزات برای ارزیابی زیست‌محیطی در حوزه پایش

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: صنایع در حوزه پایش ملزم به توسعه همکاری با سازمان محیط زیست و نصب تجهیزات لازم برای ارزیابی مستمر زیست‌محیطی هستند.

خبرگزاری فارس: الزام صنایع به نصب تجهیزات برای ارزیابی زیست‌محیطی در حوزه پایش

 

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، تورج همتی عصر امروز در آیین افتتاح اولین کوره زباله‌سوز ایرانی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس آموزه‌های دینی ما مسلمانان و تمامی ادیان الهی، احترام به محیط زیست مسئولیتی است که بر گردن تک تک ماست و شعار امسال روز جهانی زمین پاک "سلامت زمین، سلامت انسان" نیز مبین اهمیت این موضوع است.

وی خاطرنشان کرد: در برخی موارد جهت حفاظت بیشتر از منابع طبیعی نیازمند اصلاح ساختارهای تکنولوژیکی و نوسازی در صنعت خود هستیم و با وجود تحریم‌های جهانی در این خصوص، امیدواریم بتوانیم با اتکا به توان فنی صنعت‌گران و متخصصان کشور از این شرایط دشوار عبور کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان تصریح کرد: در پی افزایش جمعیت و توسعه اجتناب ناپذیر صنعت که زمینه ساز رفاه و آبادانی کشور است، مشکلاتی نیز برای زیست‌بوم طبیعی انسان پیش خواهد آمد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های قابل تحمل زمین بر اثر بارگزاری‌های زیاد رو به کاهش است و در این خصوص زمین نیازمند توجه بیشتر ماست.

همتی گفت: در شهرستان ماهشهر به لحاظ وجود مجموعه بزرگ صنعت پتروشیمی، توجه بسیار خوبی به موضوع مدیریت پساب‌ها و فاضلاب‌های صنعتی شده و در چند سال اخیر شاهد نگاه مثبت در حل این مشکلات بوده‌ایم و تلاش مجموعه مدیران صنعت پتروشیمی بر حل مسائل زیست محیطی متمرکز بوده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه برنامه‌های زیادی از طرف شرکت‌های پتروشیمی به اداره کل حفاظت محیط زیست استان ارائه شده است که به غیر از تعداد معدودی از آنها که عمدتا بر اثر عدم دسترسی به آخرین تکنولوژی‌های روز، با تاخیر اجرا می‌شوند، بسیاری از این برنامه‌ها بر اساس برنامه زمان‌بندی در حال پیشروی هستند.

وی با اشاره به روند بهبود مستمری که هم در زمینه توجه به محیط زیست و هم در خصوص افزایش ظرفیت‌های تولید شرکت‌های پتروشیمی مستقر در ماهشهر تاکید کرد: بایستی سنگ بنای نهاده شده در خصوص توسعه کشور به نحوی ادامه یابد تا منجر به توسعه پایدار و توام با حفظ کامل محیط زیست و کنترل پساب‌های صنعتی این شرکت‌ها شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان خاطرنشان کرد: نگاه سازمان محیط زیست کشور در حوزه پایش صنایع بدنبال استفاده از ظرفیت‌های مشترک است، تا ضمن جلوگیری از هدررفت سرمایه‌ها و حفظ و بهینه‌سازی انرژی، به محیط زیست و حفظ آن توجه ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به ماده 192 قانون برنامه پنجم توسعه کشور گفت: صنایع در خصوص پایش ملزم به توسعه ارتباطات و همکاری با سازمان محیط زیست و نصب تجهیزات لازم جهت ارزیابی مستمر زیست‌محیطی هستند.

همتی در خصوص نوع نگاه سازمان حفاظت محیط زیست به صنایع گفت: سیاست سازمان محیط زیست بر این است که پایش و نظارت از طریق خود سیستم‌ها انجام شود و نگاه این سازمان نگاه مچ‌گیری و استفاده از دستورات آمرانه نیست بلکه ما به دنبال راه حل هستیم.

وی نصب سیستم‌های کنترلی برای پایش جامع محیط زیست، ایجاد سیستم‌های کنترلی جهت بررسی اطلاعات فنی در فاصله‌های مختلف از صنایع و مدیریت اطلاعات به دست آمده از این سیستم‌ها را از دیگر موارد درخواستی سازمان حفاظت محیط زیست از صنایع عنوان کرد و در پایان تصریح کرد: برگزاری یک هفته‌ای روز جهانی زمین پاک در ایران و اجرای برنامه‌های زیست‌محیطی مختلف در این ایام نشان‌دهنده نگاه خاص کشور به مقوله محیط زیست است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 13 / 2 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 563
بازدید هفته : 586
بازدید ماه : 712
بازدید کل : 24436
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 563
بازدید هفته : 586
بازدید ماه : 712
بازدید کل : 24436
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->