بهره‌برداری از روش جدید دفن بهداشتی پسماند در اهواز

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز گفت: روش جدید دفن بهداشتی پسماند در اهواز برای نخستین بار در کشور خرداد ماه امسال همزمان با هفته محیط زیست به بهره‌برداری می‌رسد.

خبرگزاری فارس: بهره‌برداری از روش جدید دفن بهداشتی پسماند در اهواز

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمدسعید گلابکش ظهر امروز در نشست خبری مشترک با معاون خدمات شهری شهرداری اهواز به مناسبت هفته «زمین پاک» گفت: روش جدید دفن بهداشتی پسماند در اهواز خرداد ماه امسال همزمان با هفته محیط زیست به بهره برداری می‌رسد. این روش برای نخستین بار در کشور به اجرا در می‌آید.

وی اظهار کرد: با توجه به بالابودن سطح آب‌های زیرزمینی در اهواز روش دفن در ارتفاع، مورد استفاده قرار گرفت که نخستین بار است در کشور اجرا می شود و بعد از بهره برداری، این سایت توسط وزارت کشور به عنوان نمونه مدفن بهداشتی به شهرهایی که آب‌های زیر زمینی بالا دارند، معرفی می‌شود.

گلابکش تاخیر 5 ساله در بهره برداری از این سایت را یادآور شد و اظهار کرد: برای اینکه مشکلی در آینده به وجود نیاید و بتوان از محل جدید تا 20 سال استفاده کرده، اجرای کامل زیرساخت‌ها در دستور کار قرار گرفت اما وجود معارضان و مشکلات تامین اعتبار موجب تاخیر در اجرای پروژه شد.

وی افزود: مدفن جدید پسماندهای اهواز از معدود مکان‌هایی است که به طور کامل محصور است و برای این منظور 600 میلیون تومان از محل اعتبارات استانداری هزینه شده است.

به گفته وی، نخستین سلول این سایت در حال آماده سازی است و بر اساس برنامه زمانبندی در هفته محیط زیست افتتاح می‌شود.

این مقام مسئول یکی از ویژگی‌های این محل را تصفیه شیرآبه زباله با سیستم بیولوژیکی عنوان کرد و افزود: در آینده فضای سبز محل از این طریق آبیاری می‌شود و هر سلول دفن پسماند بعد از پر شدن به تپه سبزی تبدیل می‌شود.

وی تاکید کرد: گازهای گلخانه‌ای نیز با این کاهش می‌یابد و آلودگی آب و خاک به حداقل می‌رسد.

به گفته وی، دو سال بعد از بهره برداری مدفن جدید، حجم گازهای تولید شده به حدی می‌رسد که می‌توان از آن‌ها انرژی تولید کرد.

عضو کارگروه ساماندهی پسماند استان همچنین از بهره برداری کارخانه کمپوست با 2 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در خرداد ماه خبر داد و اظهار امیدواری کرد: 50 درصد حجم زباله‌ها با راه اندازی این کارخانه کاهش یابد.

وی افزود: تجهیزات برای راه اندازی مرحله دوم طرح در حال خرید است تا به این ترتیب زباله‌ها توسط دستگاه پرس شود و کاهش حجم یابد که هم عمر سلول دو برابر می‌شود و هم مصرف زمین به حداقل می‌رسد.

گلابکش تاکید کرد: با راه اندازی فاز سوم این طرح تا سال 94 که شامل کوره زباله سوز است دفن زباله به صفر می‌رسد و تمام پسماند‌ها با این روش سوزانده می‌شود.

وی در ادامه اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء را یادآور شد و گفت: در حال حاضر 45 هزار خانوار در مناطق یک، 2 و 3 تحت پوشش آموزشهای این طرح قرار گرفته‌اند.

وی افزود: مرحله دوم طرح در سال آینده در مناطق 4، 5، 6 و 7به اجرا در می‌آید.

گلابکش همچنین در مورد پرونده قضایی شهرداری اهواز در ارتباط با تاخیر در راه اندازی مدفن جدید پسماند توضیح داد: این پرونده در سال 87 بر اساس شکایت محیط زیست تشکیل شده است.

وی افزود: با اقداماتی که برای راه اندازی مدفن جدید انجام شده پرونده به حالت تعلیق درآمده است. در صورت عدم افتتاح سایت جدید پسماند‌ها دوباره به جریان می‌افتد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 6 / 2 / 1391برچسب:,
ارسال توسط طهماسبی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 272
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 279
بازدید ماه : 405
بازدید کل : 24129
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

.

.

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 272
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 279
بازدید ماه : 405
بازدید کل : 24129
تعداد مطالب : 339
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->